קיבלתם דו"ח בחו"ל? השירות הזה יכול לחסוך לכם כאב ראש מיותר

חטפתם דו"ח תנועה או דו"ח חניה בחופשה בחו"ל? ובכן, בחלק מהמקרים אופן התשלום אינו ברור מה שעלול לגרום לבזבוז זמן מיותר ולקנסות מוגדלים. שירות ישראלי בשם PayTicket רוצה לסייע עם הסחבת

3253466333311
קיבלתם דוח חניה בחול? אל תתייאשו יש פתרון | צילום: צילום: Envato Elements

אחד הדברים הכי מעצבנים שיכולים להתרחש בטיול בחול הוא לחזור לרכב השכור שלכם ולגלות שחטפתם דוח חניה מעצבן או לחזור הביתה לארץ ולגלות חודש אחרי שחטפתם דו"ח מהירות. בחלק מהמקרים הללו תשלום הדוח עלול להיות חוויה מעצבנת לא פחות מקבלת הדוח עצמו. מי שחווה זאת על בשרו ובעקבות כך החליט להקל על ישראלים המבקרים בחו"ל הוא גיל טריף, מנכ"ל בקבוצת מנינט אשר פועלת בתחום שירותי המטבע בארץ עוד משנת 2003. בעקבות דו"ח תנועה שקיבל באחת מנסיעותיו לחו"ל ולאחר שנתקל בבירוקטיה והסרבול הרב שתשלום הדו"ח גורר אחריו, הקים אתר אינטרנט בשם " PayTicket " בו ניתן לשלם את הדו"חות בצורה מהירה , כפי שטריף מגדיר " ללא צורך בבירוקרטיה מיותרת". בחברה אומרים כי באמצעות תשלום בכרטיס אשראי והעלאת פרטים אישיים, ניתן לשלם כמעט כל דו"ח שהתקבל. פנינו לטריף כדי ללמוד יותר על השירות ולהבין במה בעצם מדובר.

כיצד נולד הרעיון לשירות?

"אל השירות החדש הגענו בעקבות חוויה אישית שלי" אומר טריף. "במהלך שהות בשוויץ התברר שרכבי צולם עובר עבירת תנועה ואת הדו"ח קיבלתי כשהייתי כבר בישראל. פרוצדורת התשלום הייתה מורכבת ולא ברורה, כתובה בשפה לא נהירה ומובנת, וחשבתי שאם אני מתקשה בכך אז כנראה שרבים נוספים חשים כך גם כן. מכאן החלטנו להעמיד את שירותנו ולהציע פלטפורמה קלה מאוד בה כל שנדרש הוא למלא פרטים, אישים ובסיסים ומכאן הטיפול הבירוקרטי והסדר התשלום עובר לטיפולנו".

[youtube_embed youtube_id='https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=_B6CJvzPf1s']

איך בעצם השירות עובד?

השירות עובד בצורה מאוד קלה ופשוטה. מצלמים את הדוח שהתקבל, מכניסים את המטבע והסכום של הדוח ומכניסים פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי בעמוד התשלום המאובטח. לאחר מכן מתקבל אישור על ביצוע הפעולה והטיפול עובר לידי חברת מנינט שמבצעת את ההעברה לרשות שניפקה את הדו"ח תוך 2-4 ימי עסקים.

מה העלויות הכרוכות בו?

העמלה עבור תשלום הקנס היא 45 ₪, נמוך יותר מאשר בדרכי תשלום אחרות הקיימות בשוק. בנוסף חשוב לזכור שהשירות חוסך המון זמן כמו המתנה בדואר או בבנק, והפעולה ידידותית יותר למשתמש. זמן זה כסף ולהעביר כמה שעות בציפייה לתשלום יכול להיות דבר מאוד מתסכל.

מה הטעויות הכי נפוצות שישראלים עושים בכל הקשור להתנהלות מול דוחות במדינות זרות?

"לא מעט ישראלים מקבלים דוחות תנועה במדינות זרות, מהסיבה הפשוט שלא תמיד אנו מבינים את חוקי התנועה ואת השפה, ולא בהכרח שהתפרענו בכביש או ביצענו עבירה בכוונה תחילה. באיטליה לצורך העניין, גם חניה בחניון יכולה להיות עבירת תנועה, מהסיבה שהחניון הוא לתושבים בלבד או מקרים בהם אזורים שלמים במרכזי הערים חסומים לכניסת רכבים ללא אישור מיוחד, עבירה שנאכפת באמצעות רשת מצלמות שפרוסה ומצלמת כל רכב שנכנס. כמו כן אם עברנו את המהירות המותרת ב-5-6 קמ"ש עלולה להסתכם בכנסות גבוהים, דבר שלא קורה בדרך כלל בישראל.  הבעיה האמיתית מתחילה לאחר שחזרנו לארץ, ואז לאחר מספר חודשים פתאום מחכה לנו "הפתעה" בתיבת הדואר בצורה של דוח. אנו ממליצים לשלם את הדוח במהירות כיוון שברוב המקרים הקנסות צוברים ריביות וכפל קנסות והסכומים עלולים לתפוח לאלפי שקלים. כבר שמענו על עורכי דין ישראלים שתבעו ישראלים שלא שילמו בזמן, ואפילו כאלה שנעצרו בכניסה למדינות אירופה לאחר שלא שילמו את הדוח ונדרשו להסדיר את התשלום בטרם יאשרו את כניסתם".