רואים את האור: הפיתוח הישראלי שרוצה לכבוש את מגדלי הקנאביס

חברת "גרופ 1607 "הישראלית, מפתחת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים המיועדים לחממות גידול קנאביס, הודיעה על גיוס של כ- 10 מיליון שקלים

222233
group1607: החברה גייסה עד כה כ - 10 מליון ש"ח | צילום: אתר group1607

חברת "גרופ 1607" המפתחת פתרונות טכנולוגיים עבור חממות קנאביס, הודיע כי סיימה  גיוס ראשון של כ-10 מיליון ₪. המשקיע העיקרי בחברה הוא איש העסקים הבינלאומי דניאל לוין. לוין (46) איש עסקים ישראלי-רוסי, שגר בשנים האחרונות בקנדה וכעת חזר להשתקע בישראל. "הטכנולוגיה של גרופ 1607 מדהימה ומאפשרת לכל סוגי הצמחים לגדול במהירות רבה יותר ולתת תוצרת גדולה יותר" אומר  לוין . "אני מאמין שבאמצעות הטכנולוגיה הייחודית שפתחה החברה ניתן יהיה לצמצם את תופעת הרעב במדינות מתפתחות לצד יישום הטכנולוגיה על גידולי קנאביס שיעניקו לישראל יתרון אדיר בגידול ובאיכות התוצרת. על פי הערכות הפוטנציאל הכלכלי של יצוא מישראל עומד על יותר מ-4 מיליארד שקל בשנה".

לפי החברה הרי שהפתרון שפתחו שם מבוסס תאורה ומבצע מניפולציה על הצמח הגורמת לו להגביר את מחזורי הגדילה הטבעיים שלו. הפתרון המדובר מנוהל בענן ואף מנטר אחר הגידולים במשך 24 שעות ביממה. לפי אנשי החברה התוצאה הסופית מתורגמת בשיפור תנאי הגידול של הצמח מה שמוביל לעלייה בתפוקת התוצרת של כל שתיל בעד 30 אחוז יותר,  כדי חיסכון של 40 אחוז בעלויות התפעול. בחברה אומרים כי הפתרון שפתחו נמצא כעת בהגשה לפטנט במספר מדינות גדול ברחבי העולם ובניסויים במעבדות החברה בארה"ב, קנדה וישראל.

Capture 36 536
בחברה אומרי םכי הפתרון שלהם מוביל לעלייה של עד 30 אחוזים בתוצרת שתילי הקנאביס | צילום: צילום אילוסטרציה : Envato Elements

"אנו פועלים בתחום מאד ייחודי שמחבר בין הנדסה לאגרונומיה" מציין מיכאל נייש, מפתח הטכנולוגיה, ד"ר לפיזיקה וחשמל מאוניברסיטת תל אביב. "קל להמחיש את הטכנולוגיה שפיתחנו כאשר משווים אותה לטכנולוגיות דומות בתחום הרפתות. קיימות טכנולוגיות ישראליות שגרמו לפרה הישראלית להיות הפרה המניבה ביותר בעולם עם תוצרת של כמעט פי 2 מהפרות באירופה לדוגמה. אנו מאמינים שהפתרון שלנו ימקם את ישראל כראשונה בעולם ביצור קנאביס וכעת, בעקבות החוק החדש המאפשר יצוא של קאנביס לחו"ל ובעקבות הטכנולוגיה שאנו מציעים הדרך סלולה בפני מאות המגדלים הישראלים".