תרגיל עוקץ: החברה שפועלת ליצירת "כיפת ברזל" נגד יתושים

הסטארט-אפ הישראלי "בזיגו" פיתח מכשיר שמזהה את המעופפים המציקים בחדר ומאפשר איתור וחיסול מהיר. בגרסה הבאה, מבטיח המייסד, המוצר יהרוג את היתוש ללא מגע אדם • טכנומן

זמן צפייה: 02:42

חברת הסטארט-אפ הישראלית "בזיגו" מבקשת לשים סוף למטרד המעופף של לילות הקיץ – עם פיתוח טכנולוגי חדש שמאתר יתושים שהסתננו לתוך הבית. המכשיר למד לזהות יתושים במעופם ולהבחין ביניהם לבין חלקיקי אבק וגורמים אחרים, וברגע שהיתוש מתמקם על הקיר, המערכת מתבייתת עליו ושולחת התראה למכשיר הסלולרי. במקביל, המכשיר מסמן באור אדום את השטח בו נחת היתוש, ומשם הדרך לאיתור וחיסול קצרה וקלה.

עוד בחדשות 13:

יש כבוד: עמוס תמם משיק סדרה חדשה וסוגר מעגל משפחתי

"חומת מגן נגד השתלטות חרדית": ראש עיריית ר"ג לא פוחד מעימות

האדם שבטנק ינצח? כך נשחקה תהילתו של חיל השיריון

יתוש
יתוש | צילום: חדשות עשר

יש לזכור כי במקומות רבים בעולם היתושים נושאים מחלות מסוכנות ביותר, וגם בארץ יש אנשים האלרגיים לעקיצות וכל מפגש עם היתוש עלול לגרום להתמודדות לא פשוטה. "יתושים זו החיה שהורגת הכי הרבה אנשים כל שנה מסביב לעולם. היא הורגת יותר אנשים מכל שאר החיות ובני האדם יחד", טוען נדב בנדק, מייסד "בזיגו". "בימים האחרונים אנחנו מקבלים הרבה פניות מארצות הברית ומברזיל. מדובר בבעיה מאוד רצינית שפוגעת במיליונים".

בינתיים המכשיר של "בזיגו" מאפשר רק איתור של היתושים, כאשר המרדף אחר המטרד המעופף עדיין נשאר באחריות הצרכן, אבל בחברה כבר שוקדים על הדור הבא, אותו הם מכנים "כיפת ברזל נגד יתושים".