מרתון ירושלים: צעיר נפגע קשה ממכת חום

14 רצים נפגעו במהלך מרתון ירושלים: מרביתם סובלים מחבלות או מתשישות. שניים פונו עם מכות חום במצב קשה ובינוני. המשטרה פתחה מחדש את כל צירי התנועה

כך נראה המרתון במבט מלמעלה

המרתון בירושלים הסתיים היום (שישי) ללא מהומות והתפרעויות, אך עם מספר נפגעים: צוותי מד"א פינו 14 ממשתתפי המרתון, בהם צעיר בן 24 במצב קשה שפונה עם מכת חום. גבר נוסף כבן 50 פונה במצב בינוני עם מכת חום ו-12 רצים נוספים פונו במצב קל עם חבלות ותשישות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הנפגעים פונו לבתי חולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בעיר. "בנוסף טיפלו צוותי מד"א לאורך המסלולים ובאוהלי המרפאה ברצים שחשו ברע, התייבשו, התעלפו ונחבלו קלות, ולאחר טיפול רפואי במקום לא נזקקו לפינוי ושוחררו".

המפגינים פונו, חלקם עוכבו
המפגינים פונו, חלקם עוכבו | צילום: אהרון קראהן/TPS

מהמשטרה נמסר כי כל הכבישים שנחסמו בעיר נפתחו מחדש לתנועה: "מעל 30,000 רצים ועשרות אנשים לקחו חלק באירוע מרתון ירושלים אשר הסתיים ללא חריגים". הראשון במרתון המלא סיים שדראק קיפקוגיי בן 26 מקניה, שעצר את השעון בזמן של 2:17:36.

הזוכה במרתון, שדראק קיפקוגיי בן 26 מקניה
הזוכה במרתון, שדראק קיפקוגיי בן 26 מקניה | צילום: פלאש 90

כ-100 חרדים שתכננו לפי החשד להפריע למרוץ, במחאה על מעצר עריק, עוכבו לחקירה - ולא הצליחו להפריע לקיום האירוע. שלושה אוטובוסים ובהם חרדים שהתכוונו להגיע לבירה במטרה לשבש את המרתון נעצרו במחלף שורש - וכלל הנוסעים עוכבו לחקירה. "ההיערכות המוגברת תימשך בירושלים למענם של תושבי העיר ומבקריה", נמסר.

[brightcove_iframe video_id='9mivzak_vtr2_n20170317_v1' autoplay='1' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']