אמיר פרישר גוטמן הלך לעולמו

אחרי שטבע בים, ולאחר שנאבק על חייו במשך כיממה, נאלצו הרופאים בבית החולים רמב"ם לקבוע את מותו של הזמר "למרות כל המאמצים"

הזמר, השחקן והבמאי אמיר פרישר גוטמן הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 41 לאחר שטבע בחוף נווה ים הסמוך לעתלית. בבית החולים רמב"ם בחיפה קבעו הרופאים את מותו, לאחר שהודיעו מוקדם יותר כי אפסו כל הסיכויים שיצליח לשרוד. פרישר גוטמן ציין יחד עם בני משפחה וחברים שנה מאז התגלה כי אובחן בטעות בסרטן, טבע עם אחייניתו ובת משפחה נוספת ונמשה ללא דופק. למרות מאמצי ההחייאה שהשיבו לו את הדופק, הוא לא שב להכרתו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

סגן מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, דוקטור מיקי הלברטל, הסביר מוקדם יותר היום כי הזמר שטבע אתמול בחוף ליד עתלית, לא יוכל לשרוד. הוא הוסיף כי בני משפחתו נמצאים לצידו. "אחרי שבוצעו עוד מספר בדיקות במהלך הבוקר, למעשה מיצינו את היכולות הטיפוליות", הסביר. "אין לנו יכולות לעזור, וכרגע משפחתו יחד איתו".

הזמר, שאובחן כחולה במחלה הקשה, אך בהמשך התגלה כי מדובר במחלה אחרת שאינה קטלנית, הגיש לאחרונה תביעה נגד בית החולים איכילוב, עיריית תל אביב ומשרד הבריאות, בסכום של 5 מיליון שקלים. "קיבלתי את הבשורה והאבחון של הרופאים ואני לומד להתמודד איתה", כתב הזמר כשהודיע על המחלה. "אני אדם מאמין ואופטימי לגבי המשך הדרך שלפניי. אני מבקש להתרכז עכשיו בהחלמתי, מודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור ומאמין שיחד ננצח".

[brightcove_iframe video_id='amir_peleg_vtr2_n20170723_v' autoplay='0' credit='חדשות 2' desc='על התביעה והמחלה' kid='' duration='0'']

מהשירה, הבימוי והמשחק - ועד ליציאה ההיסטורית מהארון

פרישר גוטמן נולד ב-1976 בשם אמיר פייגר. כאשר הוריו התגרשו, קיצר את שם משפחתו המקורי והוסיף את שם המשפחה של אמו. את הפריצה הגדולה שלו עשה בשנת 1997, כשנבחר לככב בלהקת הבנים המצליחה בישראל, "היי פייב", לצדם של אייל דסאו, מייקל הרפז, עידן יסקין ואייל שחר.

מתוך ''אנשים''
מתוך ''אנשים''

[brightcove_iframe video_id='gutman_vtr2_n20170717_v1' autoplay='0' credit='' desc='פרישר גוטמן בריאיון למהדורה ראשונה' kid='' duration='1929'']

לאחר שלושה אלבומים מצליחים, שאף הגיעו למעמד של אלבום זהב, הלהקה התפרקה בשנת 2000. בשנת 2016, הלהקה הודיעה כי תתאחד להופעה חד פעמית, אך הופעה זו נדחתה בשל אשפוזו של פרישר גוטמן ובהמשך בוטלה סופית לאור מצבו הרפואי.

גוטמן, הכוכב הגדול ביותר שיצא מהחמישייה, המשיך לפעול בתחום כשפצח בקריירת סולו והוציא שני אלבומים ("מנטרה" ו"דבש בכוורות"). במקביל, הפך לדמות דומיננטית בעולם הצגות חנוכה, כשכתב והלחין מספר שירים למופעי הפסטיגל השונים, זכה בעצמו עם השיר "לנצח נשאר" במקום הראשון ובמקביל, הלחין שירים לזמרים אחרים שזכו לאורך השנים בתחרות הפסטיגל.

(Tomer Neuberg/Flash90)
(Tomer Neuberg/Flash90)

לאורך השנים פרישר גוטמן המשיך לפעול בעולם התיאטרון והמוזיקה מאחורי הקלעים, כשכיכב במספר מחזות זמר לילדים ובתיאטרון הבימה ואף לקח חלק בבימוי כששימש מספר שנים כבמאי משנה בפסטיגל, לקח חלק בכוריאוגרפיה של להקת "חמסה", עבד על הבימוי בהופעתו של דוד ד'אור באירוויזיון ושימש כעוזר במאי של הגרסה הישראלית של המחזמר "היי סקול מיוזיקל".

פרישר גוטמן שלח את ידו גם בעולם הריאליטי כשבמרס 2009 השתתף בריאליטי "האח הגדול VIP", ואף עמד גם בצדו השני של המתרס כששימש כשופט בעונה החמישית של "רוקדים עם כוכבים" וכמנהלה האמנותי של "פרויקט הלהקה", תכנית הריאליטי של ערוץ הילדים במסגרתה חיפשו כישרונות בתחום השירה והריקוד בדרך להרכבת להקה חדשה.

עם החברים היי פייב באיחוד
עם החברים היי פייב באיחוד | צילום: אורטל דיין

לא רק בתעשיית הבידור הותיר את חותמו - גם בעשייה למען הקהילה הגאה, כשיצא מהארון בפומבי בשנת 2007. בשנת 2009 הוא ערך את מסיבת החתונה שלו עם ינאי פרישר, ואת הטקס ערכה השחקנית גילה אלמגור. טקס החתונה של השניים היה אירוע הנישואים החד-מיניים הפומבי הראשון בישראל של כוכב בסדר הגודל שלו.

כארבע שנים לאחר מכן, בשנת 2013, בני הזוג הפכו להורים לאחר שהביאו ילד בשם רוי, היום בן שלוש, מאם פונדקאית וגידלו אותו יחד בדירתם בתל אביב.