במקום בו נדרס למוות אשר חסנו ז"ל - ברית לנכד הנרצח

טקס ברית המילה של נכדו של אשר חסנו ז"ל, שנדרס על ידי נהג משאית פלסטיני, נערך היום בצומת בו אירע פיגוע הדריסה לפני כשנה וחצי סמוך לחברון

טקס ברית המילה לנכדו של אשר חסנו ז"ל נערך היום (רביעי) בצומת אל-פוואר, המקום שבו נרצח חסנו כשנדרס על ידי מחבל שנהג במשאית לפני יותר משנה וחצי. משפחתו של חסנו פנתה לאחר הלידה בבקשה מצה"ל לקיים את הטקס דווקא במקום שבו אירע הפיגוע ובצבא נענו לבקשה בחיוב, והבוקר נערכה במקום הברית תחת אבטחה צבאית. "במקום שאבא נרצח - אנחנו מקדשים וממשיכים את החיים", אמרה בתו של חסנו בהתרגשות והוסיפה כי היא מרגישה שהיום המשפחה יכולה לסגור למעגל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אלמנתו של אשר חסנו ז"ל, רותי, אמרה כי ביום הזה הם מבקשים להניח את האבל לכמה רגעים בצד כדי לשמוח בחיים שהביאו לעולם בתה וחתנה. לרך הנולד קראו על שם סבו, נצח אשר.

בזירת הפיגוע - ברית לנכד הנרצח
בזירת הפיגוע - ברית לנכד הנרצח | צילום: חדשות 2

בבאוקטובר 2016 נסע חסנו ז"ל (54), תושב קריית ארבע, בכביש סמוך לצומת אל-פוואר, דרומית-מערבית לחברון. במהלך הנסיעה יודו אבנים לעבר מכוניתו. חסנו עצר בצד הדרך ויצא מהרכב, כשלמקום הגיעה משאית שפגעה בו ונמלטה.

הטקס נערך תחת אבטחה צבאית
הטקס נערך תחת אבטחה צבאית | צילום: חדשות 2

נהג המשאית הפלסטיני שדרס אותו הואשם בהריגה ולא ברצח ובהפקרה לאחר פגיעה, מה שהוביל לזעם במשפחה. בשיחה עם חדשות 2 Online אמר בנו של חסנו בעת החלטת הפרקליטות: "אנחנו יושבים שוב שבעה וקורעים חולצה, אנחנו באבל. אבא שלי נרצח פעמיים".

''במקום שאבא נרצח - אנחנו מקדשים וממשיכים
''במקום שאבא נרצח - אנחנו מקדשים וממשיכים

בכתב האישום מתואר האירוע המחריד: "המנוח נעמד מול חזית המשאית. או אז לחץ הנאשם על דוושת הדלק בחוזקה והאיץ את מהירות נסיעתו לעבר המנוח. הנאשם המשיך בנסיעה וגרר את המנוח תחת רגלי המשאית לאורך של כ-37 מטרים. לאחר מכן נמלט מהמקום בעודו מותיר מאחור את המנוח מתבוסס בדמו".

חסנו רגע לפני הדריסה (מוטנסר איסא)
חסנו רגע לפני הדריסה (מוטנסר איסא)

כעבור זמן קצר אותרה המשאית באזור דהריה. הנהג עצמו הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית וטען בחקירתו כי מדובר בתאונה ולא בפגיעה מכוונת. מיד לאחר התאונה ביצעו פרמדיקים של מד"א וחובשים של צה"ל פעולות החייאה בחסנו, אך כעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו.

הרכב של חסנו שנרגם באבנים (דוברות דרום הר חברון)
הרכב של חסנו שנרגם באבנים (דוברות דרום הר חברון)

הנהג הפוגע היה עצור בתחנת המשטרה בדהריה במשך מספר חודשים, ומספר ימים לאחר ששוחרר על ידי המשטרה הפלסטינית - הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון בחודש שעבר.

חסנו היה אב לשבעה ילדים וסב לתשעה נכדים ועבד כמנהל המטבח בישיבה התיכונית עותניאל. "הוא היה פעיל חברתי ואהוב על כולם. עם חיוך תמידי ושמחת חיים", סיפר דובר היישוב. הוא סיפר כי נהג להוביל הפעלות ושיעורי תודה ללא תמורה, דבר שהפך אותו לאדם מוכר בקריית ארבע.