קורת גג או האפשרות לחיות בכבוד?

אמהות יחידניות שמנסות לקבל זכאות לדיור ציבורי נתקלות בתנאים בלתי אפשריים שמקשים עליהן להתפרנס ולקבל מזונות. הן פונות לחברי הכנסת בבקשה לשנות את המצב

בדיור הציבורי בישראל יש כ-5,600 משפחות חד הוריות, אבל כדי להיות זכאיות לדירה האמהות צריכות לעמוד במספר תנאים. הן חייבות שיהיו להן למהעלה משלושה ילדים, הן צריכות לקבל הבטחת הכנסה או השלמת הכנסה למשך למעלה משנתיים והן לא יכולות לקבל מזונות מהביטוח הלאומי - בשורה התחתונה המדינה עושה כמעט הכול כדי שהן לא יוכלו להרים את הראש מעל המים. "המדינה מתנהלת בצביעות", אמרה חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס. "המדינה מכריחה את האמהות להיות עניות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת .

גם נשים שמקבלות מזונות מהביטוח הלאומי כי הגרוש שלהן לא משלם אינן זכאיות להיכנס לתור הארוך לדירה, יחד עם התנאים המגבילים הנוספים, הן עומדות בפני בחירה בלתי אפשרית. "אני אמא שפויה שמנסה בכל הכוח לגדל את הילדים שלה", הסבירה רוני ארלי לובטון, אם חד הורית לארבעה ילדים. "לא נותנים לי את האפשרות הזאת כי מה שנכנס לי מהביטוח הלאומי, מזונות, הולך פשוט לשכירות. זה או אוכל או קורת גג, אחד מהשניים, אין גם וגם".

"אני כבולה, אני נמצאת כל הזמן באיזשהו נטל על המדינה, מצד שני המדינה לא נותנת לי לעמוד על הרגליים שלי", הוסיפה לובטון. "זה שאין לי שום סיוע בדיור לא מקל עליי, כי תמיד יש לי את הבחירה: או לקורת גג או לצרכים הבסיסיים של הילדים".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "כפי שאמרו היום בכנסת השר יואב גלנט וסגנו, חבר הכנסת ז'קי לוי, המשרד ייבחן לעומק את עניין הקריטריונים לזכאות לדיור ציבורי. נמשיך לפעול בהקצאת משאבים ובקידום חקיקה אשר תיטיב עם אוכלוסיית זכאי הדיור הציבורי".