מהפוסט עד המוות: קבוצת התמיכה המרגשת בחולת הסרטן

בסוף השבוע נפטרה שיראל משה מסרטן סופני. שיראל חלקה את ההודעה הטרגית עם קבוצת הפייסבוק "סופר מאמא", ומיד התגייסו אלפי נשים ללוות אותה ואת משפחה

שיראל משה ומשפחתה
שיראל משה ומשפחתה | צילום: באדיבות המשפחה

בחודש מאי האחרון בישרו הרופאים לשיראל משה, רק בת 34, כי נשאר לה שבועות ספורים לחיות. את ההודעה חלקה שיראל עם קבוצת הפייסבוק "סופר מאמא", ומיד התגייסו אלפי נשים לסייע וליוו אותה ואת משפחתה עד לסוף השבוע האחרון, אז הלכה שיראל לעולמה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אז היום הודיעו לי שנשארו לי מספר שבועות לחיות", כתבה שיראל. "כן, אתן קוראות נכון. אני חולת סרטן והמחלה מתפשטת בריאות בקצב מטורף, מעבר לזה שזה כבר בכל העצמות. היום עמדו סביבי פורום של רופאים והודיעו לי את הבשורה. מה עושים? מה חושבים? איך מתמודדים עם הפחד?".

תוך שעות ספורות אלפי נשים קראו את הפוסט שלה והחליטו להקדיש את השבועות האלו כדי לעזור לה במלחמה בסרטן. שני יפרח אוחנה, מנהלת קבוצת הפייסבוק "סופר מאמא", התקשתה לעצור את הדמעות שקראה את דבריה של שיראל והחליטה שחייבים לעשות מעשה.

''איך מתמודדים עם הפחד?''
''איך מתמודדים עם הפחד?'' | צילום: באדיבות המשפחה

"זה בלתי ניתן לעיכול, את קוראת פוסט כזה ואת נשארת בלי מילים", היא מספרת. "פשוט כל מי שקראה את הפוסט הרגישה צורך לעשות משהו. תמכנו בה בכל דרך שיכולנו לתרום, החל מקבוצה של אלף נשים שנפגשו לעשות הפרשת חלה לברך אותה ותפילות נשים להחלמתה, ועד לפגישות איתה ותמיכה נפשית ופיזית. המטרה הייתה לחזק אותה, לדבר איתה על בסיס יומיומי ולגרום לה לא לוותר".

"לא ויתרה עד הדקה האחרונה"

לפני כחודש התגייסו הנשים לארגן לבנה של שיראל יום הולדת שנתיים, יום ההולדת האחרון שתחגוג שיראל עם בנה. "הבנות בקבוצה הרימו ערב מיוחד ליום ההולדת עם מפעילים מתנפחים וממתקים, יום הולדת הכי שמח שיכול להיות", סיפרה יפרח אוחנה.

"בשבוע האחרון כבר לא הצלחנו ממש לתקשר, היא כתבה לי שהיא מתנצלת שהיא לא זמינה כי היא מטושטשת", הוסיפה. "היינו צוחקות בקבוצה שהיא אומרת שהיא נלחמת בשביל הילד שלה שהיא צריכה לגדל, לא התייחסה לזה כאילו זה הולך להיגמר, עד הדקה האחרונה לא ויתרה".

חגיגות יום ההולדת של אופיר
חגיגות יום ההולדת של אופיר | צילום: באדיבות המשפחה

שי משה, בעלה של שיראל מספר על התרומה העצומה שהייתה לקבוצת הנשים האנונימית הזו עבור אישתו בחודשיה האחרונים. "הסיפור שלה נגע בלב של המון נשים", הוא אומר. "מלא נשים התחברו אליה. זה יצא ממחוזות הארץ, זה הגיע גם לאוסטרליה, ארה"ב וקנדה, היא הייתה מקבלת הודעות מנשים בכל העולם שנושאות תפילה עבורה".

"אני חושב שהתמיכה הזו מאוד עזרה לה, היה לה תקווה ואופטימיות שהיא תנצח את זה", הוא מוסיף. "מי שמכיר אותה כמוני יכול היה לראות את השינוי שנוצר בה בעזרת התמיכה הזו". לדבריו, חגיגות יום ההולדת שארגנו חברות הקבוצה לאופיר, בנם בן השנתיים, היו הגשמת חלום עבור שיראל. "נראה לי שהיא הרגישה שהיא חייבת להיות נוכחת במסיבת השנתיים איתו".

שיראל אמנם נפטרה ביום שבת האחרון, אך קבוצת הנשים ליוותה אותה עד הרגע האחרון וכעת מקווה שי שהפעילות הזו שנוצרה סביב אישתו והאהבה הגדולה שזכתה לה - לא תיגמר עם מותה. "קיבלתי המון תגובות ופניות של אנשים שהיא נגעה בהם, הרבה אנשים שהיא עשתה להם טוב. הייתי רוצה לשמר את מה היא הצליחה ליצור ולהפיץ את הדבר הנפלא הזה שנוצר סביבה".