המסחר הקולי צפוי להגיע ל-40 מיליארד דולר ברחבי העולם עד 2022

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתפיסת הסאונד והמוזיקה בקרב אוכלוסיות שונות בעולם. כעת, מחקר חדש של חברת מאסטרקארד חושף כמה נתונים מרתקים לגבי פוטנציאל השוק הזה ועומק השפעתו

Capture 6234 623 626
48% מהמשיבים למחקר מרכיבים אוזניות מידי יום | צילום: צילום: יח"צ

בעוד העולם נמצא בעיצומו של מהפיכת סאונד של ממש עם סייעות קוליות , רמקולים חכמים, אפליקציות שמע, ממשקי שליטה קוליים ועוד שלל חידושים בתחום, במאסטרקארד העולמית יצאו לחוקר את השינויים האלו וחזרו עם תוצאות מחקר חדש שהתפרסם השבוע וממנו עולים כמה ממצאים מסקרנים במיוחד אודות זמן השימוש שלנו באוזניות ועד כמה נפוץ השימוש בסייעות קוליות כיום.  לדוגמה: נמצא כי אנו מאזינים בממוצע כמות שעות שהיא שוות ערך לכ-32 ימים בשנה למוזיקה, פודקאסטים והשמעת קטעי אודיו נוספים. בחלוקה יומית מדובר על שעתיים -9 דקות. כאשר נשים מאזינות ב-3 דקות בממוצע יותר מגברים.

עוד עולה כי 48% מהמשיבים למחקר, שנערך בקרב 6,500 משתתפים מעל גיל 18 מ-12 מדינות שונות באירופה,  דיווחו כי הם מרכיבים אוזניות מידי יום. דור המילניאלס הוא המוביל במשך השימוש היומי באוזניות עם שעה ו-53 דקות. כמו כן נמצא כי בין הגילאים 25-34 מאזינים לספרי שמע יותר מכל קבוצת גיל אחרת. 81% מהמבוגרים האזינו למוזיקה, פודקאסטים או ספרי שמע בזמן נסיעות ו-74% בזמן ניקיונות הבית. המחקר מצא כי ההוצאה על "שמע בידורי" (audiotainment)  עלתה ב-19% בשנה האחרונה ועומדת על 212 יורו לאדם באירופה. ב-30% ממשקי הבית האירופאים נמצא רמקול חכם, וגברים מוציאים בממוצע 73 אירו יותר מנשים על מוצרי שמע בידוריים. עוד עולה מהמחקר כי  36 אחוזים מהאירופאים מעריכים כי יבצעו קניות קוליות ב-5 שנים הקרובות, נתון העולה בקנה אחד עם ניתוח קודם של חברת הייעוץ האסטרטגי OC&C הצופה כי המסחר הקולי צפוי להגיע ל-40 מיליארד דולר ברחבי העולם ב-2022.

Feat Bogoogle 4
הרמקול החכם של Bang & Olufsen: ממוצר פונקציונאלי לפריט עיצובי | צילום: צילום: יח''צ

בנוסף המחקר מצביע על השימוש בפקודות קוליות לטובת ביצוע משימות. 29% מפעילים את המוזיקה באמצעות פקודה קולית לרמקול החכם או הסייעת הקולית, 21% שואלים שאלות ו-13% מבצעים קניות. בקרב מאמצי הטכנולוגיה נמצא כי 21% רכשו באמצעות פקודה קולית, 19% ציינו כי עשו זאת בשבוע האחרון. כמו כן, לפי המחקר 84% מהנשאלים מעידים כי האזנה לקולות מסוימים הופכת אותם למאושרים יותר. 71% מהנשאלים סבורים שהאזנה לקולות מסוימים הופכת אותם לפרודוקטיביים יותר. 74% מציינים כי האזנה לצלילי הטבע גורמת להם להרגיש רגועים יותר. 71% אומרים שזה גורם להפחתת המתח או החרדה.

ומה בנוגע לזיהוי קולות? מהמחקר עולה כי  38% מהנשאלים ציינו שהם ידעו לזהות מותג לפי צליל הזהות שלו ו-57% יצליחו לזהות סרט לפי הפסקול שלו. בנוסף, לפי מחקר הסאונד אלו הם חמשת הצלילים המועדפים ביותר: ציוצי ציפורים, גלים נשברים על סלע, טפטוף גשם על חלונות,  רשרוש העצים הזזים ברוח ומדורה.