המשטרה עונה לארדן: המעצר מוצדק

אחרי שהשר ארדן אמר כי מעצרם של אלדד יניב ומני נפתלי היה "טעות בשיקול הדעת", דוברת המשטרה אומרת כי מדובר בחוכמה: "יש פיקוד והפיקוד לא סבר שזו הייתה טעות"

מעצרם של נפתלי ויניב
מעצרם של נפתלי ויניב | צילום: Roy Alima/Flash90

אחרי דבריו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שאמר אתמול כי מעצר מנהיגי המחאה בפתח תקווה נגד היועמ"ש מני נפתלי ואלדד יניב היה טעות בשיקול הדעת, השמיעה הבוקר (ראשון) דוברת המשטרה עמדה שונה: בריאיון לגלי צה"ל אמרה ניצב משנה מירב לפידות כי "ארדן הוא השר הממונה, אך פיקוד המשטרה לא סבר שעיכובם היה טעות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"החוכמה בדיעבד היא דבר אחר", המשיכה לפידות. "יש שיקול דעת לשוטר בשטח. כששוטר רואה אדם שבכוונתו להפר את החוק, אין לו ברירה. הוא לא יכול להפעיל שיקול דעת אחר – הוא חייב לעכב לחקירה. אנחנו מבינים שמנקודת ראות אחת הדברים יכולים להראות כטעות – מבחינה פוליטית, ארדן רואה שהמעצר שירת פוליטית את מי שנעצר. הוא זכאי לדעתו, הוא לא חייב לחשוב תמיד אותו דבר, זו מדינה דמוקרטית".

ההפגנה בפתח תקווה, אמש
ההפגנה בפתח תקווה, אמש | צילום: חדשות 2

לפידות הוסיפה כי השניים עוכבו ונחקרו, וכי לא שוחררו מכיוון שסירבו לחתום על הצהרה לפיה לא ישובו להפר את החוק. על כך אמר יניב עצמו בריאיון לגלי צה"ל כי "במדינה שאני רוצה לחיות אדם לא חותם על תנאי שחרור במעצר אם המעצר לא חוקי". יניב אף הגיב לדברי ארדן לפיהם היה צריך לחתום על התנאים. "גלעד, נראה לך?", תהה. "אתה גנוב? ירדת מהפסים?".

''יותר מ-2,000 מפגינים הגיעו''
''יותר מ-2,000 מפגינים הגיעו'' | צילום: חדשות 2

"הגיעו אתמול 2,000 מפגינים", המשיכה לפידות. "אין לנו אג'נדה נגד נפתלי ויניב. ההפרה של ההפגנה אתמול היא לא של דברי המשטרה, אלא של בג"ץ. יניב ונפתלי ומפגינים אחרים התחייבו שיעמדו בהוראות האלה". היא טענה כי המפגינים " כן ירדו לכביש, כן הפרו את הסדר. בית משפט נתן צו ביניים, ניסינו לקיים אותו. הם יצטרכו לעמוד בפני בית המשפט ולהסביר למה לא עמדו בהתחייבויות".

''המעצר - טעות בשיקול הדעת''. ארדן
''המעצר - טעות בשיקול הדעת''. ארדן | צילום: ונתן סינדל / פלאש 90

על כך אמר יניב כי "המשטרה משקרת בדיוק כפי ששיקרה בשבוע שעבר. כמו מעצרי השווא של שבוע שעבר, היא עושה את אותו מעשה הבוקר". הוא הסביר כי "בג"ץ קבע שבתוך מתחם מסוים יפגינו 500 אנשים. השופט אמר למשטרה להיות מוכנה להפנות את שאר האנשים לאזורים סמוכים. השופטת חיות הראתה למשטרה את המקומות אליהם אפשר להפנות את המפגינים. כך קרה במציאות. המשטרה סירבה לראות את זה". לטענתו, "המוחים עמדו בגבעה השנייה והשלישית, היה ברור שאלה שהיו בכיכר יצאו משם. אף אחד לא התעמת, יצאו בקבוצות קטנות, עברו את הכביש. שם מותר להפגין".