נתי חדד שנאסר בתאילנד יועבר להמשך ריצוי מאסרו בישראל

חדד ביקש לרצות את מאסרו בישראל בשל תנאי הכליאה הקשים בחו"ל. שרת המשפטים בריאיון לשש עם אמנון לוי: "מקווה שיביאו אותו לארץ במהרה ופה הוא יסיים לרצות את עונשו"

שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים חתמו היום (ראשון) על בקשתו של נתי חדד, הישראלי שכלוא בתאילד, להגיע להמשך ריצוי מאסרו בישראל. שקד התייחסה בריאיון לתוכנית "שש" עם אמנון לוי לחתימתה על בקשת העברתו של האסיר בתאילנד נתי חדד לכלא ישראלי. "אני מקווה שיביאו אותו לארץ במהרה והוא יסיים לרצות את עונשו בכלא בישראל", אמרה. לדבריה של שקד זהו נוהל שמתבצע רבות: "ברגע שיש אסיר שהוא אזרח ישראלי, יש לו זכות לעבור לישראל ואני מקדמת את זה - גם לאסירים יש זכויות וגם מי שעשה עבירה בחו"ל יותר נכון שישב בכלא בארץ".

כאמור, מוקדם יותר היום חתמו שקד וארדן על בקשה להעברתו לישראל של האסיר נתי חדד מהכלא בתאילנד. נתי חדד ירצה את יתרת עונש המאסר שנגזר עליו בישראל ובכך יתאפשר להעניק לו טיפול רפואי הולם ולשלב אותו בתהליך שיקומי בשב"ס.

נתי חדד, שהתגורר בשנים האחרונום במחוז קו סומוי בתאילנד, הפעיל מרפאה בלתי רשמית שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה. ביולי 2017 הוא נעצר במרפאתו על ידי הרשויות בתאילנד בחשד לביצוע עבירות שונות. בית המשפט בתאילנד גזר עליו 18 חודשי מאסר בפועל, באשמת החזקת נשק ותחמושת ללא רישיון, החזקת מקלטי רדיו ללא רשיון, החזקת אפוד מגן ללא רשיון והפעלת מרפאה ללא רישיון וביצוע פעולות רפואיות ללא הכשרה. בהמשך, הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, החזקת תרופות ללא רישיון ומכירתן והחזקת תרופות פגות תוקף. בגין עבירות אלו נידון חדד לחודשי מאסר נוספים כשעונשו המצטבר עומד על ארבע שנים וארבעה חודשים בסך הכול.

לטענת חדד הוא סובל מתנאים קשים בבית הכלא בתאילנד ועל פי הפרסומים ניסה לפגוע בעצמו במהלך שהותו בו. הוא הגיש בקשה לשר לביטחון הפנים ולשרת המשפטים, להסכים להעברתו לכלא הישראלי, ולרצות בו את יתרת מאסרו. ארדן ושקד אישרו את הבקשה על אף שהוא אינו עומד באחד מתנאי החוק שעניינו מגורי קבע בישראל והשתמשו בסמכותם לפטור אותו מתנאי זה.

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "מדינת ישראל היא ביתו של כל יהודי באשר הוא, בוודאי מי שהוא אזרח ישראלי. בימים שלפני חג החירות אנחנו מוציאים את נתי חדד לחירות נפשית באמצעות ריצוי עונשו במדינת ישראל. אני מקווה שהוא יצליח לעשות את ליל הסדר בחיק משפחתו. אני שמחה שנפלה בחלקנו הזכות להעבירו מכלא זר אל מדינת ישראל".

השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, הודיע לאחר החתימה: "אני שמח לאשר את בקשתו של נתי ומקווה שהליך ההעברה יתבצע במהירות האפשרית, כדי להקל על תנאי מאסרו הקשים של נתי ולאפשר לו לפגוש את אמו ואת משפחתו בישראל בהקדם האפשרי. כאשר לא נשקפת לציבור סכנה מאסיר וכאשר ניתן לסייע לישראלי הכלוא בנכר חובתי לסייע וכך פעלתי".