"איבדתי חבר ומורה": אריה דרעי נפרד מאורי זוהר

חצי מחייו היה אורי זוהר בעולם החילוני, ובחצי השני של חייו היה בעולם החרדי, אבל יו"ר ש"ס טוען שאין ספק לאן הוא שייך יותר. "אורי זוהר הפך להיות האדם הרך ביותר בעולם, אי אפשר להאמין מה התורה עשתה לו ואיך היא שינתה אותו מקצה לקצה"

זמן צפייה: 04:12

יו"ר ש"ס אריה דרעי התראיין הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, וסיפר על האובדן הגדול בעקבות מותו של הרב אורי זוהר, שהובא היום למנוחות. "איבדתי חבר ומורה", אמר דרעי, "בשעת ההלוויה ראיתי את אשתו הצדיקה שהלכה איתו במשך עשרות שנים, ואמרתי לה משפט אחד - שלי, ושל כל תנועת ש"ס, שלכם הוא".

"את אורי זוהר הכרתי כילד, עולה חדש ממרוקו, עם טלוויזיה בשחור לבן בבית", סיפר דרעי, "לאחר מכן, כשהוא התחיל את תהליך החזרה בתשובה שלו, ראינו אותו מגיש את התוכניות בטלוויזיה עם הציצית בחוץ. כשאני התחתנתי הרב זוהר היה מהיוזמים של הקמת היישוב מעלה עמוס במדבר תקוע לציבור החרדי, והוא בא אליי לשכנע אותי לעבור לשם. אז הכרתי אותו כבר כרב, עם זקן, ומהר מאוד התחברנו, למדנו הרבה, ראיתי את ההתמדה הגדולה שלו בתורה".

אורי זוהר
אורי זוהר | צילום: משה מילנר, לע''מ

"רק מי שהכיר אותו כשהיה חילוני יכול להבין את המהפך האדיר", הסביר דרעי, "הרב אורי זוהר לא רק הפך להיות בעל תשובה, הוא הפך להיות גאון בתורה וגאון בקבלה, הכל בצנעה. עכשיו הייתי בבית שלו, כל הבית 32 מטר - מטבח, סלון וחדר שינה. למדתי איתו במשך שנים, הוא היה מגיע אליי למשרד ללמוד ביחד, ראיתי את רמת הלימודים שלו, התפעלתי מעבודת המידות שלו".

חצי מחייו היה אורי זוהר בעולם החילוני, ובחצי השני של חייו היה בעולם החרדי, אבל דרעי טוען שאין ספק שהוא שייך יותר לעולם החרדי. "אורי זוהר הפך להיות האדם הרך ביותר בעולם", הסביר, אם הוא היה פוגע בזבוב הוא היה מבקש סליחה, העניו הגדול, שונא כבוד. איש אמת שלא מוציא שקר מפיו. אי אפשר להאמין מה התורה עשתה לו ואיך היא שינתה אותו מקצה לקצה".

"אני חייב להודות לו גם", סיכם דרעי, "על זה שבמשך שמונה חודשים הוא עזב את הבית שלו וישב בישיבת 'שאגת אריה'. הוא אמר - חבר שלי נכנס למעשיהו, אני לא חוזר הביתה עד שהוא לא יוצא מפה. איבדתי חבר ומורה".