ההפרות נמשכות: אלפים משתתפים בהלווית רב בירושלים • תיעוד

אלפי בני אדם הגיעו לשכונת גבעת משה, בהתקהלות המונית המנוגדת להנחיות הקורונה, כדי ללוות בדרכו האחרונה את הרב משולם דוד סולובייצ'יק. המשטרה: "נמנעה הגעת עשרות אוטובוסים"

זמן צפייה: 04:23

הפרות הסדר במגזר החרדי נמשכות: אלפי בני אדם משתתפים בשעה זו (ראשון) בהלווייתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק, זקן ראשי הישיבות ובנו של הרב מבריסק, שהלך לעולמו בגיל 99. המשתתפים מלווים את ארונו של המנוח מרחוב גרוסברד בשכונת גבעת משה בירושלים, זאת בניגוד להנחיות האוסרות על התקהלות בשל מגפת הקורונה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לביקורת על חוסר אכיפה: "לקראת מסע הלוויה שנערך בשעה זאת בירושלים, המשטרה פעלה להידברות מקדימה לצד היערכות מבצעית. במסגרת הפעילות בוצע דילול הגעה של אנשים מחוץ לירושלים, כשעד לשעה זו נמנעה הגעתם של עשרות אוטובוסים ומאות אנשים להלוויה בעיר והם נעצרו והוחזרו. בשעה זו כוחות המשטרה פועלים באזור לאכיפת תקנות הקורונה ועד כה נרשמו עשרות דו"חות בגין ההפרות השונות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

40% יותר נדרשו לטיפול פסיכולוגי: השפעות הנגיף על ילדי ישראל

ניסנקורן הודיע לחולדאי: לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים

ניסיון פיגוע דקירה בצומת גוש עציון: המחבל נוטרל, אין נפגעים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2101311209' autoplay='0' credit='' desc='מאות מתקהלים בהלוויית הרב סלובייצ′יק בירושלים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1612087878/8pwf-z_gsshyc.png' kid='1_763gq9rg' kid='1_763gq9rg' duration='57'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2101311338' autoplay='0' credit='' desc='המשטרה מונעת כניסת אוטובוסים לשטח ההלוויה בירושלים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1612093186/98iivc_jfsb0v.png' kid='1_7r9toojq' kid='1_7r9toojq' duration='14'']

זו לא הפעם הראשונה שבה נרשמות הפרות והתקהלויות אסורות במגזר החרדי. כזכור, רק בשבוע שעבר היה זה מוסד לימודים באשדוד שפתח את שעריו בניגוד להנחיות. כאשר שוטרים הגיעו למקום על מנת לפנות את התלמידים, החלה התגודדות של מתנגדים, וכמה מהם אף ניסו להיכנס למוסד בכוח. ארבעה שוטרים נפצעו קל, ארבעה מתפרעים נעצרו.

במקביל בירושלים, עימותים פרצו בין חסידי סאטמר לשוטרים שהגיעו לשכונת מאה שערים על מנת לסגור ישיבה שפעלה בניגוד להנחיות. על פי המשטרה, מאות המוחים שהתקהלו במקום יידו חפצים לעבר כוחות הביטחון. אדם אחד נעצר.

כמה ימים לפני כן, נוסעים חרדים תועדו בטיסה של חברת יונייטד מניוארק לנתב"ג, כשהם בלי מסכות. לפי כמה מהנוכחים, הנוסעים ואנשי הצוות ביקשו והתווכחו עם אותם נוסעים כדי שיעטו מסכות, אך ללא הועיל.

מאות מתקהלים בהלוויית הרב סלובייצ'יק בירושלים | צילום: רפי רודניק

במהלך היום תתכנס מליאת הכנסת על מנת להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות. בשל כך, כחול לבן צפויה לאפשר את כינוס הממשלה מייד לאחר מכן, שם יצביעו השרים על הארכת הסגר לפני שיפקע המועד בחצות.