בכירי קהילת המודיעין נגד יוסי כהן: "השתן עלה לו לראש"

תחקיר "המקור" שחשף את ההתנהלות הבעייתית של ראש המוסד לשעבר הוביל בכירים בגופי הביטחון למתוח עליו ביקורת חריפה: "אומר דברים שאם מישהו בדרגה נמוכה היה אומר אותה – היו שמים אותו בכלא"

זמן צפייה: 04:22

תחקיר "המקור" ששודר אתמול (שלישי) ברשת 13 חשף בעיקר התנהלות שנויה במחלוקת, בלשון המעטה, של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. ראש מוסד שמתחיל עם דיילת בטיסה, מבלה איתה ועם חברותיה בבר, משלם את החשבון היקר, והכל תוך כדי שהוא, לדבריו, מפקד על מבצע.

בכירים לשעבר במוסד שהגיבו לתחקיר אומרים כי כהן לקה בשיכרון כוח, הרגיש ששום דבר לא יכול לגעת בו ושהוא חסין מפני ביקורת. הבכירים מתחו ביקורת על שורה ארוכה של דברים שהתגלו בתחקיר, החל מהעובדה שהוא מסתובב עם שני טלפונים ניידים שהוא לוקח איתו מהארץ ומאפשרים לעקוב אחרי כל תנועותיו, ועד סיפור הכיסוי שלכאורה חשף בפני גיא שיקר, שהתראיין לתוכנית וטען שאשתו בגדה בו עם כהן.

"יוסי מתגלה כפטפטן גדול מאוד", אמר אל"מ במיל' יוסי לנגוצקי, שהגיש עתירה לבג"צ נגד כהן, "הוא מתגלה כאיש חסר מעצורים, כאיש שהשתן עלה לו לראש ומרשה לעצמו לומר דברים שאם היה אומר אותם סתם מישהו בדרגה נמוכה במערכת המודיעין - היו שמים אותו בבית סוהר".

הסופר והעיתונאי גד שומרון, לשעבר איש מבצעים במוסד, אמר בתגובה לתחקיר: "עושה רושם שראש המוסד, כדי לחתור למגע ולהגיע לאן שהוא רוצה, דיבר הרבה יותר ממה שמותר לאיש מבצעים".

רם בן-ברק, סגן ראש המוסד לשעבר וכיום יו"ר ועדת חוץ וביטחון, התראיין היום לתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, ואמר: "עוד לא נגמר התחקיר, אני מבין שיש עוד פרק בשבוע הבא, ונראה מה יתפתח. יש עוד גורמים חוץ מהוועדה שלי שיכולים לדון בעניין הזה. אני מקווה שלא נגיע לשם. על פניו יש שם דברים שבאמת מטרידים".

מהתחקיר עלה כי כהן ניהל רומן עם אישה נשואה, בעודו מכהן כראש המוסד. לפי התחקיר, הרומן הגיע לידיעת כל צמרת המוסד, לאחר שהבעל הנבגד עלה די בקלות על כל תנועותיו, עד שהוא נאלץ להגיע אליו הביתה. הבעל, גיא שיקר, חשף שכהן חיפש באותה שיחה איך הוא יכול לעזור לו, מן הסתם כדי להרגיע אותו, כולל לסדר למזכירתו של שיקר עבודה במוסד.