אישה נהרגה בתאונה, 2,360 נזקקו לטיפול רפואי: סיכום יום כיפור

יום הכיפורים הסתיים, לאחר שלראשונה נערך תחת סגר. בתי הכנסת פעלו באופן מצומצם ורבים התפללו באוויר הפתוח. 305 בני אדם התעלפו והתייבשו עקב הצום, ו-3,922 דוחות חולקו למפרי הנחיות

זמן צפייה: 09:12

צום יום הכיפורים הסתיים הערב (שני), לאחר שנערך לראשונה תחת סגר מלא בשל התפשטות מגפת הקורונה. במהלך היום העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ל-2,360 בני אדם ברחבי הארץ, מתוכם 1,818 פונו להמשך טיפול בבתי החולים. הולכת רגל בת 54 נהרגה לאחר שנפגעה מרכב בכפר חילף. 16 בני אדם נוספים נפצעו בתאונות דרכים.

305 בני אדם התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום (עליה של 15% בהשוואה לשנה שעברה). 129 בני אדם נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 5 במצב בינוני (ירידה של 50% בהשוואה לשנה שעברה).

18 בני אדם נפצעו באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ, בהם אחד במצב בינוני. במהלך יום הכיפורים דוגמי מד"א מהמגזר הערבי לקחו 1,595 דגימות ביישובי המגזר.

עוד בחדשות 13:

הרמטכ"ל: עוצר יציאות מיום שלישי למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות

מיליון מתים, 33 מיליון נדבקים: הקורונה ממשיכה להכות בעולם

מנכ"ל הדסה: נשארנו לבד, כמו החיילים במוצבים במלחמת יום כיפור

רוכבי אופניים בכביש בירושלים ביום הכיפורים בזמן הסגר | צילום: רויטרס

המשטרה המשיכה בפעילות אכיפת הסגר, ובמהלך היום חילקה ברחבי הארץ 3,922 דוחות בגין ההפרות השונות של תקנות המאבק בקורונה, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה (2,789 דוחות). 968 דוחות חולקו בגין אי עטיית מסיכה, 44 בגין הפרות חובת הבידוד, וכן 60 דוחות בגין שהייה במקום פתוח לציבור ובבית עסק שפעילותו נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות.

במסגרת ההגבלות על הציבור נאסר לצאת מהבית למרחק של יותר מקילומטר, זאת למעט מקרים מיוחדים שלהם ניתן אישור. בנוסף, נאסרה התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה סגור. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

בתי הכנסת נפתחו למשך 25 שעות, ובתוכם הוגבל מספר המתפללים, בהתאם למצב התחלואה ביישוב, וכן בהתאם למספר הכניסות לבית הכנסת, כאשר שני כיסאות הפרידו בין מתפלל למתפלל. עם צאת יום הכיפורים, בתי הכנסת נסגרו ומעתה ניתן יהיה להתפלל רק במרחבים פתוחים ובמגבלה של עד 20 איש.

אישה עם מסכה חוצה במעבר חצייה ביום הכיפורים במהלך הסגר | צילום: רויטרס

בטרם כניסת הצום, פנה שר הבריאות יולי אדלשטיין לציבור וקרא לו לשמור על ההנחיות ביום כיפור: "ליממה אחת עם ישראל יהיה כאיש אחד בלב אחד. המאבק בנגיף הקורונה משותף לכולנו, למרות החום וחוסר הנעימות, גם אני אתפלל במניין קטן בחוץ עם מסכה, במשך כל שעות התפילה ותוך ריחוק חברתי. בואו נשמור על ההנחיות ובואו ננצח ביחד".

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן גם קרא לשמור על ההנחיות ואמר כי "מצוות בין אדם לחברו קודמת לבין אדם למקום. זו ההזדמנות לקיים מצוות בין אדם לחברו ונשמרתם לנפשותיכם. הזדמנות שכל אחד ואחת מכם בערב יום הכיפורים הזה יכול לעשות עבור בריאותנו. שמירה על ההנחיות, הבנה והקשבה להנחיות השוטרים חשובה בעת הזו למען שמירה על בטחונכם ובריאותכם".