מהומות בשייח ג'ראח: כתב חדשות 13 הוכה באלה ע"י שוטר, מפגינים פונו

בשל המתיחות, המשטרה תיגברה את כוחותיה בשכונה הירושלמית. מחאה פרצה במקום, וכוחות הביטחון ניסו לפזרה. לא דווח על מעצרים. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות שוטרים מכים את העיתונאי ישי פורת

זמן צפייה: 00:11

המהומות בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים התחדשו היום (שישי), והמשטרה תיגברה את כוחותיה באזור בשל המתיחות. כוחות המשטרה ניסו לפנות מחאה שפרצה במקום ובעקבות כך הדפו את המפגינים בעזרת אלות, ובין היתר, כפי שניתן לראות בתיעוד מהאירוע, הכו באלה את כתב חדשות 13, ישי פורת.

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע: "היום במחאה בשייח ג'ראח החלה הפרת סדר וחסימות צירים כשהמפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים במקום. לאחר שנשמעו קריאות הסתה, וניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה ללא הואיל, כוחות המשטרה הדפו את מפרי הסדר במקום תוך שימוש בכוח ואמצעים. מבירור המקרה הנקודתי שהוזכר עולה כי מרגע שנודע לשוטרים כי מדובר בעיתונאי איפשרו לו להמשיך לסקר את האירוע. אנו מצרים על המקרה ונמשיך לאפשר סיקור עיתונאי באזור ובכל מקום אחר".

כזכור, בשכונה בירושלים התפתחו עימותים בעת האחרונה לאחר שחבר הכנסת איתמר בן גביר מסיעת הציונות הדתית, הגיע לשכונה והקים שוב לשכה פרלמנטרית. המתיחות בין היהודים והערבים תושבי השכונה גברה בשעות שלאחר הגעתו, ובאחד התיעודים נראו כיסאות נזרקים לאוויר ונשמעו צעקות רבות. המשטרה עצרה שני מפרי סדר.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לאירועים ולהקמת הלשכה של חבר הכנסת איתמר בן גביר, ואמר: "מצב של הצתות של בתי מגורים בבירה הוא בלתי מתקבל על הדעת, אבל אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שידליקו את האזור למען מטרות פוליטיות. לא צריך לא את עופר כסיף ולא את איתמר בן גביר".