לאחר שפעל להקים מפלגה: יגאל עמיר פתח בשביתת רעב ונשלח לבידוד

רוצח רה"מ מחזיר ארוחות לסוהריו החל מיום שישי. זאת, לאחר שנחשף בתוכנית "הצינור" כי ניסה לקדם מסגרת פוליטית שתפעל לשחרורו מהכלא - ונאסר עליו להשתמש בטלפון במשך חודשיים

זמן צפייה: 00:21

יגאל עמיר נשפט היום (ראשון) לשבעה ימי בידוד על ידי מפקד בית סוהר רימון בהליך משמעתי. זאת, לאחר שהחזיר ארוחות החל מיום שישי האחרון. טרם ביצוע הענישה, הותר לו לבצע שיחת טלפון לעורכת דינו. כזכור, בשבוע שעבר הוחלט בשירות בתי הסוהר למנוע מיגאל עמיר לבצע שיחות טלפון במשך חודשיים בעקבות הפרה של כללי השימוש בטלפון. זאת, בעקבות תחקיר "הצינור" שבו נחשף כי עמיר מנסה להקים מפלגה על מנת להשתחרר מהכלא.

בתגובה להחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר, כאמור, לשלול ממנו טובות הנאה, הודיע עמיר למפקד האגף כי בכוונתו לשבות רעב. לאחר כמה שעות, חזר בו, וקיבל את ארוחת הצהריים.

יגאל עמיר
יגאל עמיר

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תחקיר "הצינור": כך פועל מהכלא יגאל עמיר להקמת מפלגה לשחרורו

עקב תחקיר "ברקוד": בעל הסוכנות הבטיח להחזיר את הכסף – ונעלם

תחקיר חדשות 13: נשים טוענות שבכיר בהדסה הטריד אותן מינית

יואב אליאסי, הצל
יואב אליאסי, ''הצל'' | צילום: חדשות 13

כפי שנחשף בתחקיר, לפני כשלושה שבועות קיבל יואב אליאסי, "הצל", שיחה מאגף הבידוד בכלא רימונים. מצדו השני של הקו פנה אליו יגאל עמיר שניסה לשכנעו לפרסם פוסטים בעד שחרורו כדי להפיץ את מסרי המפלגה החדשה. "הבנתי שיש לך אתר של מאות אלפי עוקבים", אמר עמיר לצל. "במגזר הרוסי קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי. אחת המטרות היא גם לשנות את מפת התקשורת בארץ, שהיא כולה ביד השמאל".

אליאסי השיב לעמיר כי אינו מעוניין לפתח איתו שיח. "חשבתי שאולי עובדים עליי וגם בגלל שהייתי בשוק שהוא ואני בעלי אידיאולוגיה זהה, זה פשוט לא ייאמן", אמר אליאסי. "אני אף פעם לא מגמגם - הפעם גמגמתי. באיזה עולם אני והוא באותו הצד? אדם שהואשם ברצח ראש ממשלה בישראל. רצח רבין הוריד אותנו לברכיים וקרע אותנו לגזרים. זהו פצע בלתי ניתן לאיחוי ולעולם אני והוא לא נהיה באותו הצד הפוליטי".

שיחה זו הייתה אחת מיני רבות שביצע רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, בניסיון להקים מפלגה לשחרורו.