יפה יששכר: "פוטין הודה – השופטים החמירו עם נעמה"

אמה של הצעירה הכלואה במוסקבה סיפרה על הפגישה עם הנשיא הרוסי: "לחצתי לו את היד, החזקתי שלא יברח לי". על השיחה עם בתה: "היא לא יודעת מה לעשות, אמרתי לה לחתום על החנינה"

זמן צפייה: 07:39

בדרך לשחרור נעמה? יפה יששכר, אמה של נעמה הכלואה ברוסיה, סיפרה הערב (שישי) בריאיון ל"שישי עם אילה חסון" על הפגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. "אמרו לי שהוא איש קר, שאולי הוא לא יסתכל לי בעיניים, אבל הוא היה מאוד אנושי", אמרה. "הוא לחץ לי את היד, החזקתי אותו עם היד השנייה – שלא יברח".

"אמרתי לו שאני מתחננת ומתפללת שישחרר אותה, ושאני מתגעגעת אליה", המשיכה. "הוא אמר לי בעצמו בשיחה 'אני מודה שבתי המשפט פעלו בחומרה יתרה, היא קיבלה יותר מדי שנים'".

יששכר התייחסה גם לעיתוי סיומה הצפוי של הפרשה, שבועות ספורים לפני הבחירות. לדבריה, לא הרגישה כי ראש הממשלה פועל בציניות. "מר נתניהו לקח את זה אישית, הייתה לי שיחה איתו", אמרה. "ראש המל"ל, מאיר בן שבת תמיד ענה לי לטלפון ועדכן אותי. גם שרה מאוד רצתה להחזיר אותה, וכשהיו לי כמה דקות היא הרגיעה אותי והחזיקה לי את היד, לפני הפגישה. אמרה לי 'יפה היא תחזור'".

עוד בחדשות 13:

רוסיה: החנינה מתעכבת – כי נעמה לא הגישה בקשה רשמית

"מבקשת שתחזיר את נעמה הביתה": כך נראתה פגישת פוטין-יפה יששכר

בכיר ישראלי לחדשות 13: "נעמה יששכר תחזור מהר מאוד לישראל"

יפה יששכר
יפה יששכר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום שוחחה יפה עם בתה, והסבירה לה את הליך החנינה. "הייתה כנראה אי הבנה. עורך הדין ונציג זכויות האדם דיברו ברוסית, והיא לא הבינה על מה הם מדברים", אמרה. "היא אמרה שהיא מבולבלת ושהיא לא יודעת מה לעשות. אמרתי לה שהיא חייבת לחתום על החנינה, כי זה מה שישחרר אותה. ברגע שהיא תחתום על הבקשה – הכדור יעבור אליהם".

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, התייחס הבוקר לנושא, ואמר כי חנינתה של יששכר מתעכבת, כיוון שהיא לא הוגשה רשמית. פסקוב אמר כי כל עוד לא יוגשו המסמכים הרשמיים שבהם תבקש נעמה מהנשיא פוטין לחון אותה - לא ניתן יהיה לדון בבקשה. ברוסיה אמרו גם כי הנציבה לזכויות אדם ברוסיה תהיה מוכנה לסייע לנעמה בהגשת בקשה לחנינה או לשחרור מוקדם.

יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו
יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו | צילום: חדשות 13

עורך דינה של נעמה יששכר, ואדים קלובגנט, צפוי לבקר את נעמה בכלא בימים הקרובים ולהציג בפניה את הליך הפרוצדורה שכולל את חתימתה על בקשת החנינה. רק לאחר שידון איתה על הדברים יוחלט אם תחתום על בקשת החנינה שתוגש לנשיא פוטין.

בתום הפגישה אתמול, שהתקיימה פסגת המנהיגים בירושלים, פוטין נשא ההצרה יחד עם נתניהו ובה אמר: "נפגשתי עם אמה של נעמה וברור שהיא מגיעה ממשפחה טובה, ידועה לי עמדת רה"מ בנושא וכל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. אמרתי ליפה ואגיד שוב - הכול יהיה בסדר, היום נעמה תיפגש עם האחראית על זכויות האדם ברוסיה". יפה יששכר התייחסה בקצרה לנושא לאחר הפגישה ואמרה: "אני אופטימית".