עקב העומסים: בעיריית ת"א דנים בהרחבת מערך ההסעות בסופ"ש

לאור הביקוש הגבוה לקווי התחבורה הציבורית שהחלו לפעול בסוף השבוע האחרון בגוש דן במסגרת מיזם "נעים בסופ"ש", נשקלות האפשרויות לשימוש באוטובוסים במקום מיניבוסים או להעלאת התדירויות

זמן צפייה: 04:13

עומסים כבדים נרשמו במערך הסעות סוף השבוע בגוש דן שהחל לפעול אתמול (שישי) במסגרת מיזם "נעים בסופ"ש". בשל הביקוש הגבוה, בעיריית תל אביב דנים על דרכים להרחיב את השירות - שימוש באוטובוסים במקום מיניבוסים או העלאת תדירויות.

בתוך כך, בכיר כחול לבן ח"כ יאיר לפיד התייחס ליוזמה החדשה, העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה מאחת התחנות וכתב: "שישי בערב. אנשים מחכים לאוטובוס. לא כמחאה, לא כהתגרות, לא כדי לריב עם מישהו. סתם מחכים לאוטובוס כי הם רוצים להגיע לאנשהו. ככה נראית נורמליות".

גם המחנה הדמוקרטי התייחסה ובחשבון הטוויטר של המפלגה נכתב כי "קראו לנו הזויים. אמרו שזה מאבק בתחנות רוח. בזכות פעילות עיקשת של שנים, בעיריות ובכנסת, ובזכות ארגונים חברתיים נפלאים - ניצחנו. יש תחב"צ בשבת. בקרוב בערים נוספות ברחבי הארץ".

מערך ההיסעים בסופי השבוע בגוש דן
מערך ההיסעים בסופי השבוע בגוש דן | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול החל לפעול מערך ההסעות בסופי השבוע בגוש דן בערים תל אביב יפו, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. בשלב זה - השירות מוצע בחינם.

הפרויקט, שמכונה "נעים בסופ"ש", כולל מערכי הסעה שיחברו בין ארבעת הערים בשישה קווים שיתפרסו על 300 ק"מ וכ-500 תחנות. רשת הקווים תמוספר במספרים 710-705 וכולם יעברו, בין היתר, גם במרכז תל אביב.

רשת הקווים הבין-עירונית תפעל בסופי שבוע בלבד, בימי שישי בשעות 02:00-18:00 ובשבת בין 09:00-17:00, בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו שייצא כל שעה עגולה. כמו כן, כל אוטובוס שלישי יהיה מונגש.