מוביל מערך ההסעות בסופ"ש: "נוסיף קווים בערים נוספות בגוש דן"

אופיר כהן, אחד מהאחראים על היוזמה בעיריית תל אביב, סיפר על הפרויקט שיצא לדרך בסוף השבוע האחרון, ועל השדרוגים העתידיים של המיזם. "המטרה - לצמצם את השימוש ברכבים הפרטיים"

זמן צפייה: 03:06

מיזם "נעים בסופ"ש" שהחל לפעול בסוף השבוע האחרון בגוש דן, המציע שירות תחבורה ציבורית בחינם, יכול לרשום לעצמו נסיעת בכורה מוצלחת. לאור הביקוש הגדול שנרשם במערך ההסעות, בעיריית תל אביב החלו לדון בהרחבת השירות. אופיר כהן, מרכז פרויקט "נוסעים בשבת" של העירייה סיפר היום (ראשון) לתוכנית "החדשות" עם יעקב אילון על מטרת היוזמה ועל התוכניות של העירייה, להמשך פעילות המערך.

כהן ציין כי בעקבות ההצלחה של הפרויקט, רשויות עירוניות נוספות ביקשו להצטרף ליוזמה, ואמר כי "כנראה נצא לדרך עם רשת חדשה בתחילת שנת 2020" והבטיח כי "עוד קווים יתווספו בתוך העיר תל אביב, ובין הערים הסמוכות לה". לפי הנתונים, בסוף השבוע הראשון, יותר מעשרת אלפים ישראלים נסעו במסגרת השירות, שהפעיל 560 נסיעות ב-45 כלי רכב, ב-500 תחנות ברחבי תל אביב-יפו, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון.

לכתבות נוספות בנושא:

עקב העומסים: בעיריית ת"א דנים בהרחבת מערך ההסעות בסופ"ש

התחבורה הציבורית בגוש דן בסופי שבוע יוצאת לדרך: המדריך המלא

עד סוף 2019: ת"א וערים נוספות בגוש דן יפעילו מערך הסעות בשבת

אופיר כהן, מרכז פרויקט נוסעים בשבת
אופיר כהן, מרכז פרויקט נוסעים בשבת | צילום: חדשות 13

כהן התייחס לעובדה שלמרות האירוע חסר התקדים, של נסיעות ציבוריות בשבת במימון העירייה, המיזם עבר באופן שקט יחסית, מבלי ליצור סערה. כהן אמר כי לדעתו "ברמת הפקידות הממשלתית יש הסכמה כי המהלך הוא נכון" והוסיף: "השתדלנו לא להיכנס עם השירות לתוך השכונות הדתית ושומרות המסורת בעיר".

כהן הסביר על מטרת הפרויקט: "זה חלק ממדיניות עירונית לצמצום השימוש ברכב פרטי. אנחנו מאמינים שאם נציע חלופות, תושבים יוותרו על הנסיעה ברכבם וישתמשו בתחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל". הוא ציין כי הסיבה שהמיזם פועל בחינם הוא מכיוון ש"המדינה אינה מאפשרת לגבות תשלום על נסיעה בשבת" וכי "העירייה מחפשת דרכים בכל זאת לגבות כסף ממשתמשי השירות, בין השאר באמצעות דמי חבר, על מנת שיהיה מימון חיצוני לפרויקט".

מערך ההיסעים בסופי שבוע בגוש דן
מערך ההיסעים בסופי שבוע בגוש דן | צילום: מטרופולין גוש דן

כאמור, בסוף השבוע האחרון החל לפעול מערך ההסעות בסופי השבוע בגוש דן בערים תל אביב יפו, גבעתיים, קריית אונו ורמת השרון. בשלב זה - השירות מוצע בחינם.

הפרויקט, כולל מערכי הסעה שיחברו בין ארבעת הערים בשישה קווים שיתפרסו על 300 ק"מ וכ-500 תחנות. רשת הקווים תמוספר במספרים 710-705 וכולם יעברו, בין היתר, גם במרכז תל אביב.

רשת הקווים הבין-עירונית תפעל בסופי שבוע בלבד, בימי שישי בשעות 02:00-18:00 ובשבת בין 09:00-17:00, בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו שייצא כל שעה עגולה. כמו כן, כל אוטובוס שלישי יהיה מונגש.