דיון בוועדת החוקה: "נבחן חתונות במגבלת התקהלות של 20 איש"

ח"כ שקד דרשה לאשר מתווה להחזרת אירועים במתכונת מצומצמת, ותקפה: "שבועיים אתם מגרבצים - שמישהו יגדל ביצים ויתקן את התקנות המטומטמות"; המשנה ליועמ"ש הבטיח לבחון את הנושא

זמן צפייה: 05:05

ועדת החוקה הודיעה היום (ראשון) כי בכוונתה לבחון קיום חתונות תחת הגבלות התקהלות של עד 20 אנשים, במרחק של מעבר לקילומטר. בוועדה, חברת הכנסת איילת שקד דרשה לקבל את המתווה, ותקפה את הקואליציה במילים חריפות: "שמישהו יגדל ביצים ויאמר שלמרות התקנות לא תהיה אכיפה לגבי החתונות מעבר לקילומטר בהתקהלות של עד 20 אנשים".

"תפסיקו להתעלם מהמציאות", הוסיפה שקד, "התקנות מטומטמות, הקואליציה המחורבנת היא שלכם - תתקנו את התקנות. שבועיים אתם מגרבצים, ואף שר לא לוקח על עצמו לשנות את התקנות. האם מישהו מהממשלה הרעה הזו מסוגל לקחת משימה לשנות את התקנות? אם לא, אני מוכנה שכל זוג שירצה להתחתן, יעביר אליי את השוטר שיאכוף זאת".

בתגובה לדבריה, המשנה ליועמ"ש רז נזרי הבטיח לבחון את המתווה, ואמר: "המצב בו מותרת התקהלות של 20 איש אך בפועל אסור בגלל הגבלת הקילומטר לא הגיוני. מצד שני, לשון החוק הנוכחית לא מאפשרת זאת, לשון מפורשת. צריך לתקן זאת. נושא האי-אכיפה צריך להגיע לרמת היועמ"ש לממשלה ונבחן את הדבר הזה. זה דבר עקום ולא הגיוני אך לגבי איך לשנותו, האם בחוק בתקנות או באי אכיפה נבחן היום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל פותח מחלקות קורונה: "עתודה לאומית, נכנסים מתחת לאלונקה"

"ביקש תמונות עירום ברשת": צעיר נאשם בעבירות מין בעשרות נערים

אדלשטיין נגד האוצר: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס"

חתונה
חתונה | צילום: shutterstock

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הודיע כי התקנות לא יעלו היום להצבעה בוועדה, וכי חלק מחברי הוועדה ביקשו שהיא תיערך מחר. בתגובה לכך נטשו את הדיון כמה מחברי האופוזיציה.

ח"כ אלי אבידר הצהיר: "ההתנהלות כאן בוועדה והעובדה שאתה לא מביא להצבעה כאן היום היא עדות מוצקה למה היינו צריכים ללכת לבג"ץ. ההתנהלות שלא להתכנס בחמישי, משיכת זמן בדיון שכבר דנו בו, שלא נאמר בו דבר חדש והדחייה של ההצבעה למחר, אסור היה לעצור את המשק הישראלי ולזרוק מאות אלפי אנשים לאבטלה רק כדי שמישהו לא יפגין בבלפור".

בתוך כך, זמן קצר לפני תחילת ההתייעצות המוקדמת של רה"מ עם השרים - עדכנה מזכירות הממשלה את לשכתו של השר אבי ניסנקורן כי הדיון צומצם והוא לא נחוץ בו.

מחסום בסגר
מחסום בסגר | צילום: רויטרס

בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בהקלות בסגר החל מיום ראשון הבא. זאת, בהנחה שתימשך מגמת הירידה הנצפית בימים האחרונים. תחילה צפויה להיפתח מערכת החינוך בגיל הרך ועסקים קטנים שאינם מקבלים קהל. ככל הנראה ייפתח גם נמל התעופה בן גורון, וכן צפויות הקלות ביחס להפגנות, כך שניתן יהיה להפגין מעבר לטווח הקילומטר.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי 887 ישראלים נמצאו אתמול חיוביים לקורונה, זאת לאחר שבוצעו 13,387 בדיקות ביממה, ו-7.3% מהם התקבלו כחיוביות - מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר שנמדד מאז תחילת הסגר. סך הכל, ישנם 290,003 נדבקים מאז פרוץ המגפה.

עוד עולה מהנתונים כי 825 חולים במצב קשה, מהם 214 מונשמים. מניין המתים עלה ל-1,941. 300 חולים מאושפזים במצב בינוני. 2,071 אנשי צוות בריאות נמצאים בבידוד, מהם 193 רופאים ורופאות ו-568 אחים ואחיות. הערים שמובילים את נתוני התחלואה הם: ירושלים עם 40,248 מאומתים, לאחר מכן בני ברק עם 23,519 ואחריה מודיעין עילית עם 9,978 חיוביים.