גשר בשווי 40 מיליון שקלים עומד נטוש - כי נבנה במקום הלא נכון

מחדל הגשר באיילון: בניית גשר שנועד לחבר בין שכונת הרצליה ב' לבין פארק הרצליה לא הושלמה בגלל טעות בתכנון - וכבר יותר משנה שהרשויות מתנערות מאחריות והגשר היקר עומד נטוש

זמן צפייה: 04:36

מעל כביש איילון, סמוך להרצליה, מתנשא כבר יותר משנה גשר עצום - שאין אליו גישה. הגשר, בן 150 מטרים שעלותו מוערכת בכ-40 מיליוני שקלים, שיושב כמעט שלם על הכביש המהיר, ללא מדרגות שיאפשרו להולכי הרגל לעשות בו שימוש. הסיבה? הגשר נבנה במקום הלא נכון - כמאה מטרים מהנקודה שבה היה אמור להיבנות.

בניית הגשר החלה לפני כארבע שנים והוא היה אמור לחבר בין שכונת הרצליה ב' שבה מתגוררות כאלף משפחות מעבר האיילון, לבין פארק הרצליה הירוק ורחב הידיים. אבל לפני שנה העבודות נעצרו, משחק ההאשמות התחיל וכל רשות גלגלה את הכשלונות והכשלים לרשות אחרת, והגשר נותר תקוע.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הגשר הנטוש מעל איילון
הגשר הנטוש מעל איילון | צילום: חדשות 13

כמובן שלחברות הנדל"ן הדבר לא מפריע להבטיח לרוכשים פוטנציאלים שהמצב "אוטוטו נפתר", ובינתיים תושבי השכונה והילדים נאלצים לבצע עיקוף בן כ-45 דקות ושלושה קילומטרים וחצי כדי להגיע אל הפארק ואל בתי הספר. ברכב, בשעות הפקקים, מדובר בסיבוב שיכול לארוך לפחות 30 דקות על הכביש.

העיריה טענה בפני התושבים שהשטח שבו נמצא הגשר הוא שטח בבעלות פרטית והבעלים לא מעוניינים למכור את הקרקע, אלא שהפקעת הקרקע לטובת הפרט הוא פתרון שניתן ליישם בהקדם האפשרי גם ללא הסכמת בעלי השטח. "פשוט הפסיקו את הבנייה שלו באמצע", סיפר אחד מתושבי השכונה. "כל מה שחסר זה מדרגות שיעבירו אותנו מהשכונה לעבר הפארק היפה הזה, וכבר שנה וחצי זה תקוע, ואף אחד לא רואה איך זה הולך להסתיים".

הגשר הנטוש מעל איילון
הגשר הנטוש מעל איילון | צילום: חדשות 13

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר כי "היתה תקלה עם הגשר, הוא הונח במקום הלא נכון ע"י המדינה. בנו אותו כמאה מטר דרומה ולא צפונה, מה אני יכול לעשות? זה קורה. אנחנו לא הכתובת".

בן גוטמן, דובר נתיבי ישראל: "קודם כל כרגע אין שם בכלל שכונה. לא יודע למה הרצליה הפנו אתכם אליי, זה פרויקט שהיה שלנו והוא עבר אליהם והסיבה גם שהוא לא הושלם זה כי רכבת ישראל לא נותנים לעבוד מעל מסילה פעילה".

מרכבת ישראל נמסר כי הם לא היו מודעים לכך שיש בעיה עם הגשר וכי מבחינתם אפשר להניח את המדרגות גם כשרכבות עוברות מתחת לגשר.