שביתה איטלקית? שיבושים ברכבת לאחר ש-28 נהגים דיווחו על מחלה

26 מנהגי הקטר הממוקמים בלוד דיווחו שנדבקו בקורונה, רכבת ישראל הודיעה על שיבושים בקווים של הרצליה-ירושלים וראשון לציון-הרצליה. בוועד טוענים כי מדובר בהתגברות בתחלואה

רכבת ישראל (אילוסטרציה)
רכבת ישראל | צילום: רויטרס

רכבת ישראל הודיעה היום (חמישי) על שיבושים בקווים של הרצליה-ירושלים וראשון לציון-הרצליה, בעקבות התגברות התחלואה בקרב נהגי הקטר. עד כה 28 נהגים דיווחו על תחלואה, כאשר 26 מתוכם ממוקמים בלוד, ובהם 14 מפעילים את הקווים לירושלים.

על כן, רכבות בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון – יסעו בין תחנות תל אביב סבידור מרכז וירושלים יצחק נבון ולא יעצרו בתחנות תל אביב האוניברסיטה והרצליה. הנוסעים בקו המעוניינים להגיע לתחנות אלה יידרשו להחליף רכבות בתחנת תל אביב סבידור מרכז. כמו כן, רכבות בקו ראשון לציון משה דיין-הרצליה יפעלו בשעות השיא ערב במתכונת של שתי רכבות מידי שעה במקום ארבע רכבות מידי שעה.

עם זאת, יש להזכיר כי מדי כמה חודשים ישנו מתח בין הנהלת הרכבת לוועד ואולי ייתכן שמדובר במהלך מתוכנן. בוועד עובדי הרכבת מבהירים כי לא מדובר במשהו מכוון אלא בהתגברות בתחלואה.

מטעם ועד העובדים נמסר בתגובה: "לצערנו גל התחלואה שפוקד את הארץ והעולם, לא פוסח על עובדי הרכבת. בניגוד לפרסומים, אתמול בלילה והיום בבוקר תשעה נהגים בסך הכול, מתוך 400, הודיעו על מחלה או בידוד. בכל מקרה, לא מדובר על צעדים ארגוניים. יחד עם זאת, לא מפתיע שהנהלת הרכבת מסלפת את המציאות ומטיחה האשמות חסרות שחר בוועד העובדים, כדי לחפות על הכשלים שלה ועל העובדה שהיא לא נערכה כראוי למחסור בכוח אדם".