נהדפת על הרצפה בידי השוטרים: תיעוד מעצר אלים של מפגינה בי-ם

אלפים השתתפו בהפגנות נגד נתניהו שהתחדשו מול מעון רה"מ ובקיסריה. במהלכן, נעצרה באלימות רות צוקרמן, סבתא לארבעה נכדים, לאחר שהוטחה לרצפה. "מי אתה שתיגע בי"

זמן צפייה: 01:34

אלפי מפגינים השתתפו היום (שבת) בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתחדשו מול מעונו בירושלים ובקיסריה. במהלך ההפגנה בבלפור נעצרה באלימות רות צוקרמן, סבתא לארבעה נכדים. היא הוטחה ברצפה, לאחר שנהדפה על ידי אחד השוטרים. בתיעוד מזירת האירוע ניתן לשמוע את המוחים סביבה קוראים "בושה", ואותה צועקת "מי אתה שתיגע בי".

מהמשטרה נמסר: "מבדיקה ראשונית עולה כי במהלך המחאה שהתקימה הערב באזור כיכר ציון, עוכבו שני חשודים עקב אי שמירת התקנות למאבק בנגיף הקורונה, במהלך הטיפול במעוכבים הגיעה למקום אישה נוספת שהחלה להפריע לשוטרים במהלך הטיפול במעוכבים תוך שצועקת אליהם ודוחפת את הטלפון הסלולרי לפניהם, בעקבות כך הוציא אחד השוטרים את האישה מהמתחם בו טופלו המעוכבים תוך שהאישה החלה להתפרע והשוטרים נאלצו להפסיק את ההתנגדות על מנת להשתלט עליה".

עוד נמסר מהמשטרה כי "לפנים משורת הדין עקב פניה של בעלה ועקב בעיה אישית שמטעמי צנעת הפרט לא נפרט אודותיה, היא שוחררה לדרכה לאחר שהוזהרה מבלי לנקוט בצעדים נוספים נגדה. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך יחד עם זאת לא תאפשר הפרת חוק ותקיפת שוטרים".

לפני כן, מספר תומכי נתניהו קיללו מפגינה בקיסריה, אם שכולה. תומכי ראש הממשלה, שהניפו דגלי ליכוד, קראו לעבר המפגינה וחבריה "בוגדים", "נאצים" ו"עוכרי ישראל". מוקדם יותר נעצר בבלפור סדי בן שטרית, המזוהה עם תנועת "קריים מיניסטר", שהשווה שלשום בין נתניהו למנהיג גרמניה הנאצית, אדולף היטלר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רקטה שוגרה לעבר ישראל – נפלה בשטח מפעל באשקלון וגרמה לנזק

לפיד על ההפגנה מול בית משפחת פרקש: "זה מגיע מלמעלה"

"למה שירקו עליי?": הרבנית שיוצאת למלחמה על שמה – נגד הרבנים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2011211041' autoplay='0' credit='' desc='מעצר המפגינה המבוגרת מול מעון רה"מ בירושלים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605991865/Capture-51_tfrmus.jpg' kid='1_ku2iiuhe' duration='89'']

בן שטרית אמר ביום חמישי לכתב חדשות 13 כי למרות הסערה שחולל בדבריו, הוא אינו מתחרט: "אני בן אדם פרטי שמדבר את מה שכואב לי", והוסיף: "יש לי ילד בן שמונה וזה מה שמעניין אותי, אני לא מוכן שהוא יחייה בדיקטטורה. מה שהיטלר עשה בגרמניה בשנות ה-30, ביבי עושה פה עכשיו".

עוד מדבריו של בן שטרית: "(נתניהו) ממנה חדלי אישים לנהל את המדינה, מה הוא עושה למדינה? מפרק אותה לגורמים". "מי מנהל לנו את המדינה? דוד אמסלם, יולי אדלשטיין, אריה דרעי, מירי רגב? אני עכשיו במלחמה על הקיום של המדינה הזאת. אנשים לא רוצים לראות את זה, לשמוע על זה, להבין את זה. זו בעיה של האנשים". לבסוף הוא אמר: "אני עומד מאחורי כל מילה, ואם אני צריך למסור את נפשי על זה, אז אני אסמור את נפשי על זה".