"אין לזה הצדקה": המפגין שהובהל לבית חולים לאחר ששוטר בעט בו

לא רק המחאות במוצאי שבת הפכו קבועות, אלא גם הפגיעה במוחים. אמש פונה סשה ירמקוב לטיפול רפואי לאחר שנפצע בראשו ע"י שוטר סמוי. במחאות ברחבי הארץ נרשמו מקרים נוספים של תקריות אלימות

זמן צפייה: 03:42

כמו בכל מוצאי שבת בחודשים האחרונים, סשה ירמקוב, מורה להיסטוריה ומחשבת ישראל, הגיע אמש (שבת) להפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. אלא שהפעם, הוא סיים את הלילה בבית החולים לאחר שנפצע בראשו על ידי שוטר במהלך הצעידה. בתיעוד מהאירוע אפשר לראות את סשה צועד בהפגנה כאשר לפתע אחד השוטרים הסמויים של המשטרה מתחיל להתקוטט עם חברו. בשלב הזה, לטענת סשה, הוא נחלץ לעזרת חברו ואז, לדבריו, השוטר הסמוי בועט בו בראשו וגורם לפציעתו. סשה הובהל לבית החולים שערי צדק בעיר, שם הופתע לגלות את השוטר שתקף אותו. "הוא התחיל לתחקר את האחיות", טען.

למשטרה, מצד שני, יש גרסה אחרת לאירוע. ראש ענף המבצעים במחוז ירושלים, אלון כלפון, מסר כי "במהלך המחאה הותקפו שוטרים שבאו לעכב חשודים על הפרת הסדר וגם שם שוטר אחד נפגע ופונה לקבלת טיפול". לדברי סשה, "עד היום לא הגשתי אף תלונה, גם כשקיבלתי מכות משוטרים, כי הסתכלתי ואמרתי 'יכול להיות שאני יכול להצדיק את השוטר - אבל מה שקרה אתמול, לעולם אין לזה הצדקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסיבות טבע וחתונות המוניות: הפרות ההנחיות שנצפו בסוף השבוע

אדלשטיין הנחה: הבידוד יקוצר ל-12 יום – לתקופת ניסיון

יועצו של ביידן: "מטוסי ה-F35 נועדו רק עבור ישראל במזה"ת"

סשה ירמקוב, לאחר שהוכה על ידי שוטר
סשה ירמקוב, לאחר שהוכה על ידי שוטר | צילום: חדשות 13

לא רק ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הפכו לדבר קבוע במוצאי שבת. גם ניסיונות פגיעה במפגינים מצד תומכיו הפכו לעניין קבוע, כמעט שגרה - שגרה של אלימות, פיזית ומילולית. אתמול, בהוד השרון שני גברים עצרו את רכבם על מעבר חציה, יצאו ממנו לעבר המפגינים, קיללו והתעמתו איתם. אחד המפגינים שהתעמת איתם בחזרה - נפל, ופונה לחדר מיון. שני הגברים עוכבו לחקירה, וגם המפגין.

ברמת גן מפגין רוסס בגז מדמיע על ידי צעירים על קורקינט. אם זה נשמע לכם מוכר - זה פשוט כבר קרה כמה פעמים בחודשים האחרונים, בצמתים שונים, כולל כמה ילדים שנפגעו. באילת - הושלכה אמש ביצה לעבר מפגינים. זה קרה גם בירושלים ובתל אביב בשבועות קודמים. בכיכר ציון שבירושלים - צעירים השחיתו לפנות ערב דוכן של שלום עכשיו, ובכיכר פריז אלמוני השליך בקבוק מלא בצואה לעבר המפגינים.

בצומת שורש שבדרך לירושלים גבר עצר ליד מפגינים ותלש את אחד השלטים שלהם. והפעילה החברתית אורלי בר לב הותקפה מילולית בקללות בשעת לילה מאוחרת. מוצ"ש אחד, לא יוצא דופן, בצמתים ובהפגנות.