מיכה על פרשת הקטינות: "לא נגעתי בסמים, לקחתי כבר אחריות"

ביום שאחרי חשיפת ההתכתבויות בינו לבין הכדורגלן עומר אצילי בחדשות 13, אמר הכדורגלן דור מיכה: "הניסיון האובססיבי להעביר את ההכרעה לבית משפט שדה ולאפשר לכל בריוני המקלדת לפזר רוע ולהרוס את תמידי הוא נטל כבד"

זמן צפייה: 11:00

הכדורגלן דור מיכה הגיב אחר הצהריים (חמישי) לראשונה להתכתבויות בפרשת הקטינות שנחשפו בחדשות 13: "לא נגעתי בסמים, לקחתי כבר אחריות על מעשיי", כתב מיכה בחשבון האינסטגרם שלו, "כבר יותר משנתיים שאני שותק ומנסה להישאר מתחת לראדר בכדי לשמור על השפיות שלי ושל משפחתי, ועל כבודן ונפשן של המתלוננות. התנצלתי כבר ולקחתי את האחריות למעשיי, אך לצערי, האובססיה לנושא לא פסחה גם בשבוע המאושר ביותר, שבו הפכתי לאבא לראשונה בחיי".

מיכה הוסיף: "הכתבה המדוברת הינה מסולפת וכל כך מגמתית שבאה להכפיש ולרמוס צד אחד בסיפור תוך התעלמות מוחלטת מהמציאות ולעובדות הקיימות, עם שימוש בהודעות לא אותנטיות ודברים שלא היו ולא נבראו מעולם. לא אכנס לפרטים מפאת כבוד למעורבים בה. אבל חשוב לי להבהיר כאן שמעולם, בכל שנותיי, לא נגעתי בשום סם כלשהו כפי שמנסים לתאר בכתבה. אלו שמכירים אותי יודעים זאת היטב".

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

לדבריו, "מיטב החוקרים של המשטרה והפרקליטות חקרו ביסודיות כל פרט ופרט, תחת אווירה ציבורית מאוד טעונה ולחץ תקשורתי כבד, ולבסוף ראו לנכון לסגור את התיק מחוסר אשמה. אני רוצה להדגיש זאת שוב, התיק נסגר מחוסר אשמה! הניסיון האובססיבי להעביר את ההכרעה אל בית משפט שדה ולאפשר לכל בריוני המקלדת לפזר רוע ולהרוס את תדמיתי הוא נטל כבד שאיתו אני ובני משפחתי נאלצים להתמודד".

מיכה סיים וכתב: "אני מקווה שכל מי שידם קלה על המקשים ינשמו ויעצרו לחשוב לפני שהם מפזרים דברי שנאה ורוע. לסיום אני רוצה להתנצל בפני כל משפחת הפועל באר שבע ולעומדת בראשה אלונה ברקת שהם נאלצים להתמודד עם הרעל התקשורתי סביבי בעקבות דברים שקרו בעבר ושעליהם כבר לקחתי אחריות ושהיום אני במקום אחר".

תגובה ראשונה של דור מיכה לתחקיר של חדשות 13
תגובה ראשונה של דור מיכה לתחקיר של חדשות 13

דור מיכה ועומר אצילי קיוו שפרשת הכדורגלנים והקטינות כבר מאחוריהם, אך חשיפת חדשות 13 שהציגה את ההתכתבויות בין השניים בימים שלפני המפגש עם הנערות עמם קיימו יחסי מין, בכתבה ששודרה אמש במהדורה המרכזית, הובילה לתגובות רבות הבוקר, בדרישה לפתוח מחדש את התיק.

על פי חומרי החקירה, שני הכדורגלנים שהתיק נגדם נסגר מחוסר אשמה מתכתבים ביניהם על האפשרות להצטייד בחומרים אסורים למפגש עם הבנות, מנסים לצרף חבר נוסף, וגם מכנים שוב ושוב את הנערות "ילדות" ו"קטינות". גורם בהתאחדות לכדורגל אמר הבוקר לחדשות 13 כי בעקבות הפרסום אמש "הפרשה תבחן באופן המחמיר ביותר". בהתאחדות, שאחראית על נבחרת ישראל, שוקלים האם לא לזמן את אצילי ומיכה לסגל הנבחרת.

292235020 5216045708450515 770

מנהלת הליגות לכדורגל הגיבה לפרסומים ומסרה כי היא "מגנה את המעשים המתוארים ומגנה גם את ההתקפות על הכתב אלמוג בוקר. מוטב היה למעורבים בפרשה להתנצל ולהביע חרטה פומבית וכנה על מעשיהם. לא שילבנו ולא נשלב את אצילי ומיכה בפעילות הייצוגית שלנו".

"לאחר שהמשטרה החליטה לסגור את תיק החקירה לפני שנתיים מחוסר אשמה, עומר אצילי הועמד לבחירה לשחקן העונה. התואר הזה הוא תואר מקצועי שנשען על פרמטרים מקצועיים בלבד. לבחירה באצילי היו שותפים אנשי מקצוע בכירים בכדורגל הישראלי, יחד עם אנשי תקשורת, שחקני עבר וכמובן הקהל. במנהלת הליגות לא שילבו ולא ישלבו גם בעתיד את מי מהמעורבים בפעילות החברתית והייצוגית של הליגות", הוסיפו.

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

שרת התחבורה מרב מיכאלי התראיינה הבוקר לתוכניתם של אודי סגל ודוריה למפל בגלי צה"ל, והגיבה לחשיפה: "חד משמעית לא ראוי שהם ילבשו את מדי נבחרת ישראל. כיו"ר הקבינט המגדרי, ובכלל שמי שנלחמת בפגיעה מינית, כבר הבוקר התחלתי לבדוק מה אפשר לעשות בעניין הזה".

"זה כל כך מקומם שגברים צעירים מצליחים מרשים לעצמם להשתמש בכוח שלהם לרעה בצורה כזאת", הוסיפה מיכאלי, "להשתמש בפרסום שלהם, באהדה כלפיהם ובהערצה כלפיהם, ולנצל אותה לרעה באופן הזה. זה כל כך מקומם ומסתכל. ולא לקחת אחריות, במקום לצאת החוצה ולהגיד לכל הגברים הרבים שמסתכלים עליהם ונושאים אליהם עיניים, ולהגיד להם אנחנו טעינו ואסור ליפול למקומות האלה - ותלמדו מאיתנו מה לא לעשות".

התכתבות בין מיכה ואצילי
התכתבות בין מיכה ואצילי

שר התרבות והספורט חילי טרופר כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו: "בתחקיר שפרסם אלמוג בוקר, כל המעריצים של השחקנים נחשפו ליחס מבזה לנערות ולדיבור על סמים של שניים מהכוכבים הגדולים ביותר. המוני בני הנוער שקראו את ההתכתבויות המחליאות והקשיבו לקול המכוער והמבזה שעלה מהם, צריכים לשמוע קול אחר".

טרופר הוסיף: "מי ששותק - נותן לגיטימציה ומעביר מסר שזה בסדר להתייחס לנערות כאילו הן חפצים ושאפשר לבחון אפשרות לצרף סמים ואלכוהול ל"חגיגה עם ילדות". כל מי שבחרו בשחקנים האלה כחלון הראווה שלהם – אנא אל תקלו ראש. הרבה מאוד צעירים מביטים עליכם, הרבה מאוד נערות מנסות להבין אתכם".