אמנים ופוליטיקאים סופדים לזוהר: "מורנו ורבנו, היה לנו הכבוד"

שורת אנשי תרבות, דת וציבור ספדו ליוצר שחזר בתשובה ."סרטיו הפכו לנכסי צאן ברזל שנכנסו לכל בית", ספד לו השר טרופר. איגוד אמני ישראל כתב: "קשה לדמיין את התרבות הישראלית בלעדיו". ראש הממשלה בנט אמר עליו: "צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם"

זמן צפייה: 10:57

אמנים, פוליטיקאים ורבנים ספדו היום (חמישי) לשחקן, היוצר והבמאי הרב אורי זוהר שהלך לעולמו הבוקר. "הרב אורי זוהר היה מגדולי היוצרים בישראל ואבן יסוד בתרבות הישראלית", ספד לו שר התרבות חילי טרופר, "לאורך השנים היה זוהר ממעצבי הקולנוע הישראלי וסרטיו הפכו לנכסי צאן ברזל אשר נכנסו לכל בית ובית. היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו יישארו איתנו".

גם הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ספד לזוהר: "יחד עם כל עם ישראל אני כואב בבוקר זה את הסתלקותו לבית עולמו של האי גברא רבה ידידי האהוב הרב הצדיק אורי זהר זצ"ל מי שהיווה דמות מופת בדורנו, סלל את הדרך אל שורשי העם ורבים השיב מעוון. זכה לחיות חיים משמעותיים של תורה, בצניעות ובענווה, מתוך דביקות בבורא יתברך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "יוצר גדול, ממעצבי הקולנוע הישראלי, שתרם תרומה חשובה לנכסיה התרבותיים והרוחניים של מדינת ישראל לא תשכח". ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר על זוהר: " אורי היה חלק בלתי נפרד מהישראליות על כל גווניה, צבר שורשי וקוצני עם עולם רוח ענק ולב יהודי פועם. גדול במשחק, גדול בתרבות וגדול בתורה. תלמיד חכם שקירב לבבות בדרכי נועם".

יו"ר ש"ס אריה דרעי קיבל את ההודעה על פטירתו של זוהר במהלך עדותו בפני ועדת החקירה לאסון מירון ואמר: "ברוך דיין האמת, היה ידידי הטוב מזה עשרות שנים. לא ידעתי שהוא חולה ככה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-part-2206021151' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר ש"ס אריה דרעי מתעדכן על פטירת הרב אורי זוהר במהלך עדותו' poster='' kid='1_s46cbps9' duration='']

אורי זוהר
אורי זוהר | צילום: יעקב נאומי, פלאש 90

איגוד אמני ישראל נפרד גם הוא בצער מהרב זוהר, וכתב: "אחד מענקי התרבות שלנו. קשה לדמיין את התרבות הישראלית בלי תרומתו ודמותו של זוהר, אמן פורץ דרך, יחיד מסוגו, שהגדיר והיווה במידה רבה את קולו של דור שלם. יצירתו תחייה לנצח, ונזכור אותו תמיד".

"הוא היה מיוחד במינו" נפרדה ממנו השחקנית רבקה מיכאלי: "אני הופתעתי כשהוא חזר בתשובה. זכיתי ללמוד איתו במעט שלמדנו באוניברסיטה בחוג לפילוסופיה. הוא היה מתרשם מדברים וחי אותם. ראית שהוא רוצה להאמין והוא מחפש מרכז כובד".

אורי זוהר
אורי זוהר | צילום: אביר סולטן, פלאש 90

הזמרת והשחקנית ג'וזי כץ, ששיחקה לצד זוהר ב"שבלול", כתבה: "אהבתי אותו מאוד. הוא היה בן אדם מוכשר עם נשמה טובה". השחקן טוביה צפיר ספד לו: "שחקן, במאי, קומיקאי, יוצר בחסד, מורי ורבי. היה לי הכבוד והעונג להכיר ולעבוד איתך".

שרת המשפטים איילת שקד ספרדה לזוהר וכתבה: "לכל אדם בישראל יש את אורי זוהר שלו. אורי זוהר שלי הוא אורי מחבורת לול ואופרה לה מרמור. אורי זוהר שלי הוא גם אורי זוהר שחזר בתשובה, הלך ללמוד בישיבה ומצא שם עולם ומלואו. כאישיות גדולה מהחיים, הוא הכיל ניגודים שונים בשלבים שונים בחייו המלאים. תודה לך הרב אורי זוהר על מה שהיית לישראלים רבים".