מבצע חילוץ: זיהתה את אימה על המסך במריופול הנצורה - והתאחדה עמה בישראל

טטיאנה גולדין, עובדת עיריית אשדוד, צפתה בטלוויזיה לפני כחודשיים וראתה את אימה לודמילה זועקת לעזרה כשהיא משוטטת ברחוב בעיר האוקראינית שהופגזה על ידי הצבא הרוסי. העירייה הקימה חמ"ל שיסייע להביא את האם לישראל, והבוקר היא נחתה בנתב"ג ופגשה את בתה הנרגשת • צפו

זמן צפייה: 04:56

איחוד מרגש: לפני כחודשיים צפתה טטיאנה גולדין, עובדת השירות הפסיכולוגי בעיריית אשדוד, בשידורי הטלוויזיה שהקרינה את אירועי המלחמה באוקראינה, וזיהתה את אימה כשהיא משוטטת ברחובות העיר הנצורה מריופול וזועקת לעזרה. הבוקר (שלישי) נחתה האם לודמילה בשלום בישראל ופגשה את בתה.

השידור שבזכותו טטיאנה מצאה את אימה באוקראינה
השידור שבזכותו טטיאנה מצאה את אימה באוקראינה

בסוף חודש מרץ הבטיח ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי ללוות את טטיאנה עד לאיחוד עם אימה בישראל - כשזו פנתה וסיפרה כי היא "גרה לבדה ואין לה אוכל או תרופות". טטיאנה פנתה לראש העיר בבקשה לסיוע בחילוץ של אימה, וכבר באותו היום הוקם חמ"ל על מנת לסייע להביא את האם ארצה מהר ככול הניתן.

לסרי מסר בזמנו כי הם "פועלים מול הגורמים הרלוונטיים וילוו את טטיאנה לאורך כול הדרך". מהעירייה נמסר כעת: "היו ימים של מתח רב, כאשר לודמילה יצאה ממריופול והתקדמה בחודש האחרון לאט, עד אשר נחתה היום לבסוף בישראל".