תשעה ניצולי שואה שחולצו מאוזרי הלחימה באוקראינה נחתו בישראל

העולים החדשים חולצו על ידי זק"א מערים שונות באוקראינה והובאו למולדובה, שם חיכתה להם טיסת חילוץ מיוחדת לארץ. בישראל חיכתה להם שרת העלייה והקליטה שבירכה אותם באופן אישי: "אין יותר סמלי מערב זה לקבל את פניהם של ניצולי השואה שברחו מהקרבות מאוקראינה"

Whatsapp Image 2022 04 27 At 2

טוס חילוץ רפואי ועליו תשעה קשישים ניצולי שואה נחת הערב (רביעי) בארץ. המטוס הגיע מאוקראינה ועליו הקשישים, שחולצו על ידי מתנדבי זק"א מאזורי הלחימה באוקראינה. הטיסה יצאה ממולדובה כשעליה צוות מיוחד של רופאים ופרמדיקים ועם הנחיתה קיבלה את העולים החדשים שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה.

בנוסף לקשישים, הובאה גם גופתו של שורד השואה אהרון סקמורובסקי, שחולץ יחד עם אשתו מקייב ונפטר בבית החולים בקישינב כשהוא מוקף בבני משפחתו. השרה תמנו-שטה אמרה לקשישים עם נחיתתם כי "אין יותר סמלי מערב זה לקבל את פניהם של ניצולי השואה שברחו מהקרבות מאוקראינה".

Whatsapp Image 2022 04 27 At 2
השרה תמנו-שטה עם העולים החדשים

מפקד היחידות המיוחדות בזק"א, חיים אוטמזגין הוסיף: "ארגון זק"א נטל על עצמו להיות ראשון ומוביל במקומות מהם אחרים בורחים. מתחילת ימי הלחימה פועלים המתנדבים סביב השעון ובזכות פועלם ניצלו חייהם של מאות פצועים וחולים ועשרות ניצולי שואה. המחולצים מגיעים למתחם הרפואי של זק"א במולדובה, שם זוכים לטיפול והשגחה רפואית עד להגעתם לישראל".