הותר לפרסום: 2 ישראלים נהרגו בתאונת הדרכים בסיני, 5 נפצעו

החופשה הסתיימה באסון: שבעה ישראלים שהיו בדרכם חזרה לארץ נהרגו נפגעו בתאונת דרכים סמוך לנואיבה. מותם של שניים נקבע - ועוד חמישה נפצעו בדרגות שונות. צה"ל: "מסוקים הוזנקו עם לוחמי 669". אביה של אחת הפצועות: "סיפרה שהנהג נסע במהירות מטורפת, עקף והתנגש ברכב ממול"

זמן צפייה: 01:04

החופשה בחצי האי נגמרה בטרגדיה: שני אזרחים ישראלים נהרגו היום (חמישי) בתאונת דרכים בנואיבה שבסיני. הודעה נמסרה למשפחותיהם. עוד חמישה אזרחים ישראלים נפצעו בדרגות שונות.

ממשרד החוץ נמסר : "לצערנו היום, בשעות אחרי הצהריים, נהרגו שני אזרחים ישראלים בתאונת דרכים בנואיבה שבסיני, הודעה נמסרה למשפחות. בנוסף להרוגים, נפצעו 5 אזרחים בדרגות שונות, כולם בהכרה מלאה ולא נשקפת סכנה לחייהם. המחלקה לישראלים בחו"ל, יחד עם הקונסול במצרים, עושים מאמצים לסייע בפינוי הפצועים ובהבאת המנוחים לקבורה בישראל".

חמישה פצועים מהתאונה הקשה הגיעו תחילה לבית החולים יוספטל באילת, שם יעריכו את מצבם ויחליטו אם להטיס אותם במסוק לסורוקה. במקביל, במד"א נערכו לקליטת הנפגעים במעבר הגבול. מצה"ל נמסר כי "מסוקים הוזנקו עם לוחמי 669 לגבול מצרים לסיוע ולפינוי הפצועים". אביה של אחת הפצועות אמר כי בתו התקשרה אליו בשיחת וידאו כדי שיראה שהיא בחיים: "סיפרה שהנהג נסע במהירות מטורפת ועקף, ביקשנו שייזהר - והוא התנגש ברכב ממול".

תאונת דרכים במעורבות ישראלים בסיני
זירת התאונה בסיני

אריאל גרוסמן, עד ראייה שהיה בדרכו עם שישה מחבריו לדהב, חלף על פני זירת התאונה בכיוון ההפוך: "ראינו טרנזיט מעוך, מלא אמבולנסים מסביב, בלגן. ראינו אנשים פצועים ומבוהלים והמשכנו לנסוע. רק עכשיו, כשהגענו למלון בדהב, הבנו מה קרה".

תאונת דרכים במעורבות ישראלים בסיני
זירת התאונה בסיני

תאונת הדרכים הקשה ביותר בחצי האי סיני שבה היו מעורבים ישראלים התרחשה לפני כמעט 16 שנים, בחודש אוגוסט בשנת 2006, כשעשרה ישראלים נהרגו ורבים נוספים נפצעו בעת שעשו את דרכם באוטובוס חזרה מאתרי הנופש למעבר הגבול.

רבים מהישראלים ששהו אז על האוטובוס תיארו את הנהג כ"חסר אחריות" והאשימו אותו בנהיגה מופרזת ומהירה. באותו המקרה, הרשויות במצרים לא התירו לאמבולנסים הישראליים להיכנס אל תוך חצי האי, ובעקבות עיכוב בפינוי של המצרים - נהרגו כמה מהישראלים, כשהם ממתינים לטיפול רפואי.