הכינרת עולה - אך טבריה שוקעת: בעלי העסקים מודאגים מעתיד העיר

כשברקע הדחתו של רון קובי, שעוררה סערה בקרב התושבים, אפילו מפלס המים הגבוה בימה לא מצליח לרומם את תחושתם של התושבים. "טבריה הפכה לא משמעותית - השאננות פגעה בנו"

זמן צפייה: 03:01

בזמן שמפלס הכינרת הולך ועולה – טבריה, העיר ששוכנת לחופיה הולכת ושוקעה. בעלי העסקים מתלוננים על קריסה מתקרבת, ראש העירייה מעורר המחלוקת מודח – והתושבים לא רואים שינוי באופק.

מפלס המים בכינרת אמנם מייצר מחזה מרהיב, אבל בזמן שהכינרת עולה – בעלי העסקים בטיילת בטבריה לא יודעים איך יראה עתידם. "טבריה היום הפכה להיות כמעט ולא משמעותית בכלל", ציין עידו גרנות, תושב העיר "העיר לא נשארה עם הקצב של שאר האזורים. פשוט השאננות פגעה בנו". הדחתו של ראש העיר רון קובי ומינויה של ועדה קרואה לניהול העירייה רק הגבירו את תחושת הפסימיות השוררת כאן כבר שנים ארוכות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

רון קובי על ההחלטה להדיחו: "דרעי מושחת, נתניהו שקרן"

לאחר שנכשל להעביר תקציב: ראש עיריית טבריה רון קובי יודח

המאבק בטבריה חוזר לבג"ץ: "חברי המועצה שפוזרה לא ישובו"

הטיילת בטבריה
הטיילת בטבריה | צילום: חדשות 13

למרות ההדחה קובי המשיך גם היום להסתובב ברחבי העיר ולשדר עסקים כרגיל. סיור שהצליח לעורר סערה בקרב העוברים והשבים. מצד אחד תומכיו של קובי, ומתנגדיו מהצד השני. "העיר הזו אמורה להיות הלב הפועם של התיירות הישראלית", ציין קובי. "לא יכול להיות ששר התיירות ,בגלל אינטרסים ליכודניקים, שנה וחצי לא מגיע לפה".

"אני מקווה מאוד שטבריה תעלה על דרך המלך", ציין חבר המועצה רפאל טרבלסי, "זוהי לא החלטה פשוטה לעיר ולתושבים אך יחד עם זאת, מהבור שאנחנו נמצאים, אני רואה תקווה חדשה לעיר טבריה". בנתיים קובי משדר אופטימיות בדבר ההחלטה בבג"ץ שאליו עתר בניסיון אחרון לשוב לכיסא ראש העיר. עכשיו, לא ברור מה נראה קודם, החלטה על עתידו של קובי - או כנרת מלאה.