בעקבות הסופה: אדם נפצע אנוש מקריסת עץ בנתניה

צוותי רפואה טיפלו בגבר בן ה-40 שנפגע ברחוב רזיאל בעיר. הוא פונה לבית החולים לניאדו בהמשך היום צפויות הרוחות להתחזק עם משבי רוח שעלולים להגיע ל-100 קמ"ש. כלקח ממקרי עבר: בצה"ל נאסר לצאת לניווטים

זמן צפייה: 02:42

גבר בן כ-40 נפצע אנוש הבוקר (שני) לאחר שעץ קרס סמוך אליו ברחוב רזיאל בנתניה. צוותי הרפואה מטפלים מבצעים בו פעולות החייאה בזירת האירוע. יעקב כהן חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "כשהגעתי לזירה העץ שקרס היה עדיין על עובר האורח שצעד על המדרכה ונפצע אנושות. הרמתי את העץ יחד עם צוות פיקוח עירוני וחובש נוסף שהגיע לזירה והתחלנו בביצוע החייאה בגשם השוטף".

פרמדיק מד"א ישראל דהרי, סיפר: "הגענו מהר מאוד למקום וראינו על המדרכה עץ גדול שנעקר מהשורש ונפל על גבר בשנות הארבעים שחלף במקום, הוא שכב מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

בתוך כך, מדובר צה"ל נמסר כי עקב תנאי מזג האוויר החריגים הצפויים בימים הקרובים, החליט מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על החמרה בפעילות כוחות היבשה עד ליום רביעי כולל. הנחיות הנוגעות למזג האוויר הועברו לכלל היחידות, ולכלל היחידות המתאמנות על ידי ראש מחלקת בטיחות ובקרת איכות. היערכות זו היא כחלק  הפסקת הלקחים מאסון נחל חילזון ומות לוחם הצנחנים אביתר יוספי.

בשעה האחרונה החלו גשמים קצרים וחזקים מלווים ברוחות עזות, כבר בשעה זו עד 60 קמ"ש, בעיקר לאורך מישור החוף. בצהריים ועד אחר הצהריים תורגש החמרה משמעותית במזג האוויר. משבי הרוח עשויים להגיע ל-100 קמ"ש וייתכנו נזקים. בחרמון ישתוללו סופות שלגים וצפוי שלג גם בצפון רמת הגולן, בגבהים שמעל 1000 מטר - ייתכנו חסימות צירים זמניות.

מחר המוקד יעבור בעיקר לאזור השרון וצפונה משם. במרכז ובדרום כמעט לא צפוי גשם, אבל בצפון יהיה סוער מאוד עם סכנת הצפות. ברביעי המוקד שוב יעבור למרכז ויש חשש חמור להצפות בערי החוף המרכזי והדרומי.
בחמישי ובשישי הסערה תיחלש אבל מזג האוויר יישאר חורפי עם גשם מדי פעם מצפון הארץ ועד לנגב.