נאסרה הפעלת תחבורה ציבורית לירושלים וממנה במוצ"ש וביום ראשון

השרים אישרו כי לא תתקיים תחבורה ציבורית לבירה למעט מקרים חריגים, ממחר בשעה 18:00 ובכל יום א' עד חצות, כדי למנוע התקהלויות במהלך שושן פורים

אוטובוס בתקופת הקורונה | צילום: רויטרס

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה היום (שישי) כי לא תתקיים תחבורה ציבורית לירושלים וממנה ממוצ"ש משעה 18:00 ובכל יום ראשון עד חצות, כדי למנוע התקהלויות במהלך שושן פורים. למעט הסעות עובדים, הסעות למוסדות חינוך ולמוסדות רווחה שפעילותם מותרת, הקנס למפעיל הסעה בניגוד לתקנות יהיה 5,000 שקלים.

בינתיים, נמשכת מתכונת העוצר הלילי מחמישי עד שבת בשעות 20:30 עד 05:00. אמש אכפה המשטרה את העוצר הלילי ברחבי הארץ, חדלה אירועים שהתקיימו בניגוד להנחיות וחילקה קנסות למשתתפים. זאת, בנוסף למחסומים רבים שנפרסו צפון ועד דרום במטרה למנוע נסיעה אסורה. סך הכול פוזרו יותר ממאה אירועים ומסיבות וביצעה כ-300 פעולות אכיפה נגד התקהלויות. יותר מ-2,500 דוחות נרשמו, עשרות עוכבו או נעצרו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אמ"ן: לשקול מחדש את צעדי פתיחת המשק הבאים בשל העלייה בתחלואה

לראשונה בעידן ביידן: ארה"ב תקפה מיליציות פרו איראניות בסוריה

מת מפצעיו לוחם הנח"ל שנפגע מירי חברו בבסיס בבקעת הירדן

בציר המניעה: ביממה החולפת ועד היום בבוקר, בוצעו כ-1400 פעילויות אזהרה והסברה נגד מארגני אירועים ומסיבות וכן בעלי בתי עסק, רובם באופן יזום וכן ע"ב פעילות מודיעין, הכול במטרה למנוע מסיבות והתקהלויות המוניות בניגוד לתקנות בכל רחבי הארץ.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-26020906' autoplay='0' credit='' desc='שוטר מותקף בשוק מחנה יהודה' poster='' kid='1_1sjm456k' duration='20']

כך למשל, אותרה מסיבה במלון במרכז העיר בירושלים, בהשתתפות כ-250 אנשים, שהתפזרו עם הגעת השוטרים. מארגנת האירוע, הדיג'יי ובעל המקום עוכבו לחקירה וקיבלו קנסות. כמו כן, בשכונת פסגת זאב פוזרה מסיבה בהשתתפות עשרות אנשים, וגם ברחובות הרכבים והורקניה פוזרו התקהלויות אסורות.

גם בבית שמש נרשמו כמה הפרות של העוצר. ברחוב נהר הירדן אותרה מסיבה בהשתתפות עשרות אנשים, שרובם ברחו מהמקום עם הגעת המשטרה.ברחוב ריב"ל הותקפו שוטרים שפיזרו התקהלות בלתי חוקית, אחד מהמשתתפים באירוע נעצר ושניים נוספים עוכבו.

איכפת העוצר הלילי בפורים
איכפת העוצר הלילי בפורים | צילום: דוברות המשטרה

אירוע חריג נרשם בשוק מחנה יהודה בעיר, כאשר שוטר שפך בקבוק אלכוהול שנשא קטין, והותקף על ידי חשוד שהשליך עליו בקבוק זכוכית - ונמלט. בתיעוד האירוע ניתן לראות את הקטין מתעמת עם השוטרים, בזמן שהתוקף מגיע ומשליך את הבקבוק. המשטרה פועלת לאיתור התוקף, השוטר לא נפצע.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירוע, ומסר: "אמש התוודענו לעוד אירוע אלימות חמור, אלימות אותה חווים השוטרים מדי יום בפעילויות האכיפה השונות. לצערי, השוטרים שמותירים את משפחותיהם בימי החג על מנת לשמור על ביטחון ובריאות הציבור בשעת מבחן לאומית זו, הם אלו שמוצאים עצמם מותקפים. התמונות קשות ובלתי נתפסות ולא נשלים איתן. אירועים מעין אלה יטופלו ביד קשה ובנחישות. נפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם כל אדם שינסה לפגוע בשוטרים".