האפליה עדיין כאן: כל ישראלי שלישי לא מוכן לעבוד או ללמוד עם טרנסג'נדרים

מצעד הגאווה בתל אביב משך אליו מאות אלפי משתתפים, אך למרות ההמון שהגיע כדי לחגוג שוויון ואהבה, נראה כי השוויון עוד רחוק. סקר חדש חושף כי כל מעסיק רביעי לא מוכן להעסיק טרנסים או טרנסיות, למרות שכל המעסיקים שאצלם עובדים טרנסג'נדרים וענו על הסקר סיפרו שהם דווקא מרוצים מהתפקוד שלהם בעבודה

זמן צפייה: 01:36

מצעד הגאווה שנערך אתמול (שישי) בתל אביב משך אליו מאות אלפי משתתפים, ואפשר לומר בבטחה כי למרות האפליה נגדם בחוק, החברה בישראל צועדת לעבר יותר הכלה וקבלה של הקהילה הגאה. אך למרות ההמון שהגיע כדי לחגוג שוויון ואהבה, נראה כי השוויון עוד רחוק.

במצעד הופיעה הדיווה דנה אינטרנשיונל, אחת מדמויות המפתח של מהפכת הקהילה בישראל, שסללה את הדרך לטרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות נוספים, כך לדוגמה רק לאחרונה הפכה ספיר ברמן לשופטת הכדורגל הטרנסית הראשונה.

מאות אלפים במצעד הגאווה בתל אביב
מאות אלפים במצעד הגאווה בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אבל בשוק התעסוקה, המצב של טרנסים בישראל מחפיר, ויש להם קושי רב להתפרנס בכבוד. סקר חדש שערכו פרויקט גילה וגוגל מגלה מספרים בלתי נתפסים - כל ישראלי שלישי לא מוכן לעבוד או ללמוד עם טרנסג'נדרים.

בנוסף, מנתוני הסקר עולה כי כל מעסיק רביעי לא מוכן להעסיק טרנסים או טרנסיות, והדבר הזה גם בא לידי ביטוי כשהם מחפשים עבודה - ופשוט לא מצליחים למצוא מקום לעבוד בו. המעסיקים מעידים שהם לא מוכנים להעסיק טרנסג'נדרים, מסיבות שונות, בין היתר עמדות דתיות, חשש מהרתעה של לקוחות, ובחלק מהמקרים פשוט חוסר היכרות עם הקהילה הגאה.

ספיר ברמן, שופטת, כדורגל
ספיר ברמן, שופטת הכדורגל הטרנסית הראשונה

לעומת זאת, כל המעסיקים שאצלם עובדים טרנסג'נדרים וענו על הסקר סיפרו שהם דווקא מרוצים מהתפקוד שלהם בעבודה. הנתונים האלה בהחלט מסתדרים עם התפיסה של רוב הישראלים, 65% מהישראלים ליתר דיוק, שמאמינים שהחברה הישראלית אינה סובלנית כלפי טרנסים.

אז למרות החגיגות והשירים, אפשר לראות שבכל הנוגע לטרנסים וטרנסיות בישראל, יש לנו עוד דרך ארוכה מאוד לעשות.