החייל החרדי שטוען לתקיפה מצד מאבטחי הרכבת: "בגלל המראה שלי"

יוסף גבאי, שנזקק לטיפול רפואי לאחר התקרית, טען שהותקף בשל גזענות. לדבריו, "הם קפצו עליי והיכו אותי - הרגשתי כאילו הם חלק ממאפיה". מנגד, ברכבת טוענים לתקיפה מצדו והגישו תלונה במשטרה

זמן צפייה: 07:24

יוסף גבאי, חייל חרדי שטוען כי הותקף ע"י מאבטחי הרכבת, סיפר היום (רביעי) בריאיון לתוכנית "שש - אמנון לוי" על האירוע. גבאי אמר כי המכות שקיבל היו כה חמורות עד שבגללן נזקק לטיפול רפואי בבית חולים. "שהיתי שעות ארוכות במיון ושם אובחנתי עם פריקת כתף, נקע ביד ומכות יבשות בצוואר. כל הגוף שלי מלא גם בסימני צביטות", סיפר.

גבאי עלה לרכבת בתחנת המוצא בנתב"ג. "בהלוך לא הייתה שום בעיה עם כרטיס החוגר, תיקפתי אותו באופן תקין במכונה", סיפר. כ-20 דקות מאוחר יותר הוא הגיע לתחנת נבון שבירושלים. כשביקש לצאת מהתחנה - הופיעה לו הודעה כי הכרטיס חסום. לטענתו, כשפנה לסדרנית כדי שתאפשר לו לצאת, אמרה לו בזלזול "אתם החיילים מנסים לגנוב אותנו", והפנתה אותו למנהל התחנה. "מנהל התחנה לקח לי את החוגר ואמר 'הוא נשאר אצלי'. הצעתי לשלם בעד הנסיעה - העיקר שיחזיר לי את הכרטיס, אך הוא סירב", סיפר. "בשלב זה ניסיתי לקחת את החוגר מידיו, אך קפצו עליי ארבעה מאבטחים והיכו אותי. הם היו כמו חברי מאפיה", הוסיף.

כתבות נוספו בחדשות 13 >>

צעירה שתמונותיה הופצו בטלגרם: "כולם מנסים להפיל האשמה עלינו"

עקב כתבה בחדשות 13: שיא צלחת החומוס הגדולה צפוי להישבר בי-ם

דיווח: איראן עיכבה מפקחת של סבא"א והחרימה את מסמכיה לזמן קצר

יוסף גבאי, חייל חרדי בודד, טוען כי הותקף על ידי מאבטחי רכבת ישראל
יוסף גבאי, חייל חרדי בודד, טוען כי הותקף על ידי מאבטחי רכבת ישראל | צילום: חדשות 13

גבאי ציין שזו אינה הפעם הראשונה בה הוא מותקף, אך לגילויי אלימות כאלה הוא רגיל דווקא מהצד החרדי: "בעבר תקפו אותי בסביבת המגורים שלי, מי שמגיע לבוש מדים - ישר חוטף מכות". בצה"ל הכירו בגבאי כחייל בודד כיוון שהוריו ניתקו עימו קשר, זאת משום שבחר להתגייס לצבא. "מאז אני גר אצל אחי, ובשכונה הזו אפשר ללכת רק על אזרחי", אמר והוסיף כי זאת הסיבה שהוא השיג פטור צבאי שמתיר לו לנסוע בתחבורה הציבורית על אף שאינו לובש מדים.

גבאי חוזר ומציין שהוא לא הרים יד על אף אחד בשום שלב של האירוע. "אני רק ניסיתי לקחת את הכרטיס מהיד של המנהל, לא הייתה שום פרובוקציה או דיבור לא מכובד", סיפר. החייל החרדי, שמשרת בחטיבת כפיר ומשמש כנהג של רכבים כבדים, משייך את עצמו לחסידות ברסלב: "מאז שהתגייסתי לצבא אני רק מתחזק ברמה הרוחנית, זה לא סותר".

עימות בתחנת הרכבת בירושלים
עימות בתחנת הרכבת בירושלים

עובדי הרכבת אמרו לגבאי שבדרך כלל כשמופיעה הודעת "כרטיס חסום" לחייל, מדובר בחייל עריק. גבאי ציין כי "מעולם לא הייתי עריק ולא ישבתי בכלא. אני חייל מצטיין". כעת הוא מספר שהוא מצוי בטראומה מהתקרית, ולא יודע איך יגיע מביתו לבסיס. לשאלת הסיבה לתקיפה, השיב גבאי שהכול קרה "נטו בגלל המראה החרדי שלי - זו גזענות". החייל סיפר שהוא משלם מחיר יום-יומי על כך שבחר לשרת בצה"ל: "ההורים שניתקו איתי קשר בגלל זה וגם התקרית הזו. אבל אין מה לעשות, השירות הצבאי שווה את זה", סיכם.

אתמול פורסמה התקרית בחשבון הפייסבוק של אחיו של גבאי. בתיעוד מהתקרית, שאירעה, כאמור, בתחנת הרכבת יצחק נבון שבירושלים, בין המאבטחים במקום לחייל בודד חרדי המשרת כלוחם, ניתן לראות את חילופי הדברים שהתפתחו בין המאבטחים לחייל, שהסתיימו בדחיפות, מכות והצמדתו של החייל לקיר.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הסרטון אינו מייצג את המקרה וערוך באופן מגמתי. הנוסע הזדהה כחייל אך הגיע לתחנה ללא מדים ועם חוגר לא תקין. צוות התחנה ניסה לסייע לחייל ולברר מדוע החוגר לא מאפשר מעבר, אך הנוסע תקף והכה את הצוות. הבוקר הוגשה נגד הנוסע תלונה במשטרה. צוות הביטחון בתחנה נאלץ לעכבו על מנת לסיים את האירוע לפני שהסלים לפגיעה קשה יותר בעובדי התחנה".