לאחר שגרוטו אישר: בר סימן טוב הודיע שהרכבות לא ישובו לפעילות

על אף שהתוכנית להחזרת תנועת הרכבות ביום ראשון אושרה ע"י המשנה שלו, המנכ"ל הנחה לבטל זאת בטענה כי רק מודל ההפעלה אושר. שר התחבורה: "רפובליקת בננות, מנהלים קרבות אגו על גב הנוסעים"

זמן צפייה: 01:49

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, אישר היום (רביעי) את המתווה לחידוש תנועת הרכבות באופן הדרגתי והחזרת הפעילות לשגרה בצל הקורונה, אך מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הנחה לבטל זאת בטענה כי רק מודל ההפעלה אושר. זאת למרות, שהודעות בנושא יצאו לציבור הנוסעים וברכבת ישראל אף החלו בהכנות לקראת החזרה לפעילות.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הביע מורת רוח מההחלטה ותקף את בכיר משרד הבריאות: "התנהלות של רפובליקת בננות. מנהלים קרבות אגו על גב הנוסעים. ביצענו תהליך סדור ומקצועי מול פרופסור גרוטו וקיבלנו את אישורו בכתב לפתיחת הרכבת ולתנאים. מכתבו הסותר של מנכ"ל משרד הבריאות לרכבת מעל הראש של המשרד היא התנהלות בלתי נסבלת שאי אפשר לקבל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו הודיע רשמית: "עלה בידי להרכיב ממשלה"

ציוץ של כץ גרם למשבר – ישראלים חולצו ממרוקו רק אחרי חודשיים

צילום לוויין חושף: איראן בונה מחסן נשק חדש במזרח סוריה

מכתבו של משה בר סימן טוב

מכתב האישור של איתמר גרוטו

במקביל ברכבת נערכים לפתיחה מחדש אבל לאט מאוד וחלקית מאוד. ברחבי התחנה הוצבו עמדות חיטוי לשירותכם. כשהנוסעים והנוסעות יוכלו לשוב לנסות וליהנות מהדרך, זה יהיה במסכות, בדיקות חום וגם לא מעט בלגן בקווים שיפעלו במתכונת חלקית מאוד.

על פי התוכנית, תנועת הרכבות תופעל בימי ראשון עד חמישי בין השעות 6:00 בבוקר ל-22:00 בלילה. רוב הרכבות מהצפון יגיעו רק עד חיפה חוף הכרמל או עתלית. קו אחד ימשיך עד תחנת נתניה אבל בין נתניה לתל אביב לא יהיו רכבות כלל. מהדרום למרכז - הרכבות שיפעלו יסיימו את הנסיעה בתחנת תל אביב סבידור מרכז. קו אשקלון-תל אביב לא ישוב לפעול כך שתושבי חולון, בת ים, יבנה ואשדוד יישארו בינתיים בלי רכבת. גם באזור השרון - כפר סבא, רעננה, הוד השרון והרצליה, יצטרכו להמתין עוד קצת עד שהרכבת תחזור לפעול.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רפי דלויה

המחשבה על נסיעה ברכבת ישראל מעלה לראש מיד תמונות של צפיפות בלתי נסבלת - מציאות שלא בדיוק מתאימה לימי קורונה. עם זאת, הביקוש לא צפוי להיות בשיאו ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הבהיר למשרד הבריאות כי ברכבת זה מסובך עד בלתי אפשרי להגביל את מספר האנשים שנכנסים לכל תחנה ולקרונות.

ככל הנראה רוב הקווים יחזרו לפעול במתכונת רגילה רק בחודש הבא אבל בינתיים הנוסעים והנוסעות יצטרכו לגלות אחריות אישית ויתבקשו, בניגוד מוחלט לכל מאמצי המדינה בשנים האחרונות, להימנע משימוש בתחבורה הציבורית אלא אם באמת מוכרחים.

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: רויטרס

נוסעי הרכבת יידרשו לאחריות חברתית בדומה לכלל המקומות הציבוריים, הכוללים שמירה על ריחוק חברתי, עטיית מסיכה, הימנעות מנגיעות בפנים, התרחקות מנוסע עם תסמיני עיטוש או שיעול, הימנעות מהנחת ציוד אישי על משטחים ציבוריים, והימנעות מנסיעה במקרה של תסמיני מחלה. כמו כן, מומלץ לצמצם ככל הניתן מגע עם משטחים ציבוריים כגון קרוסלות בין רציפים וביציאה מהתחנות, עמודים ומעקות.

התחנות שצפויות להישאר סגורות:
נתניה ספיר, בית יהושע, הרצליה, רעננה מערב, רעננה דרום, הוד השרון סוקולוב, כפר סבא נורדאו, בני ברק, פאתי מודיעין, נתב"ג, ירושלים גן החיות, ירושלים מלחה, חולון וולפסון, צומת חולון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות, ראשון לציון משה דיין, יבנה מערב, יבנה מזרחף אשדוד עד הלום ודימונה.