קטר פגע בתשתית חשמל - התנועה בקו לירושלים הופסקה

ברקע החיכוכים בין ההנהלה לוועד העובדים, תשתית חשמל שנפלה על המסילה גרמה להשבתת הקו בין נתב"ג לעיר הבירה, והוא לא צפוי לשוב לפעילות לפחות עד מחר. שירותי היסעים פועלים בין התחנות

זמן צפייה: 01:18

תנועת הרכבות בקו נתב"ג-ירושלים הופסקה הבוקר (שני) באופן זמני, בעקבות קטר שככל הנראה פגע בתשתית חשמל רופפת. טכנאי הרכבת פועלים לתיקון התקלה ולהחזרת התנועה בקו, אך לפי הודעה פנימית של עובדי הרכבת, התנועה לא תחודש לפחות עד מחר. הנוסעים הופנו לתחבורה ציבורית חלופית, וכן הוזמנו ארבעה אוטובוסים לתחנת נתב"ג.

המוט הרופף שהקטר פגע בו
המוט הרופף שהקטר פגע בו | צילום: חדשות 13

שר התחבורה ישראל כץ האשים אמש ב"לפני החדשות", את יו"ר ועד עובדי הרכבת בהשבתת פעילות הרכבת ביום שישי האחרון. לדבריו, אין ספק שגילה אדרעי היא האחראית להשבתת הרכבת, על אף שהכחישה שמדובר במהלך יזום שלה.

"הם כבר תקופה ממושכת, חודשים, פועלים בעיצומים ובשביתות, בפגיעה בנוסעים וביכולת של הרכבת להתארגן נוכח ההתרחבות הגדולה", אמר כץ. "ביום שישי האחרון גילה אדרעי וחבריה בוועד חצו את כל הקווים האדומים".

כץ ורכבת ישראל
כץ ורכבת ישראל | צילום: רויטרס

השר כץ הוסיף כי עיקר הבעיה טמון בתמיכת ההסתדרות בוועד העובדים ובעיצומים: "לצערי, הדבר החמור הוא שניסנקורן וחבריו בהסתדרות נותנים גיבוי – בלי ההסתדרות היא לא הייתה יכולה לעשות את הדברים האלה".

בהסתדרות גינו את יוזמת השר כץ להגבלת זכות השביתה ברכבת ואף שלחו איום: "אני לא מציע לאף אחד לבדוק את סבלנותו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד באשר לסוגיית זכות השביתה", אמר יניב לוי, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות. "זכות השביתה היא זכות לגיטימית דמוקרטית במדינת ישראל מזה למעלה מ-70 שנה. אם מישהו חושב שהוא יכול לפגוע בזכות הלגיטימית והדמוקרטית של אזרחי מדינת ישראל ושל העובדים, הוא ימצא את ההסתדרות עומדת מולו במלוא עוצמתה".

בתגובה לדבריו של שר התחבורה ישראל כץ נמסר מוועד עובדי הרכבת: "השר עושה שימוש פוליטי באירוע החמור שיזמה וחוללה הנהלת הרכבת. וכל מטרתו היא לפגוע בעבודה המאורגנת בישראל. כמו שהתגלה היום בבית הדין, לא היתה שום שביתה של העובדים ביום שישי,רק מחדל של הנהלת הרכבת שהחליטה לפגוע בעשרות אלפי חיילים ואזרחים וכל מה שהתרחש ומתרחש ברכבת הוא תוצאה של כישלון ניהולי חריף. היום הוכח בביה"ד לעבודה ע״י הנהלת הרכבת עצמה, שכל הפרסומים שהפיצה ביום שישי היו שקריים. צר לנו שהשר לא מתעניין בעובדות ועושה עליהום על העובדים. השר לא ענה לפניות הרבות של הוועד במהלך הסופש, לבוא ולשמוע ולהכיר את העובדות למרות חומרים רבים שנשלחו לו- אפילו לא התיחס. אנו מזמינים את כבוד השר לבוא ולשמוע את האמת, להיחשף לעובדות ולא לעשות משפט שדה חסר אחריות".

רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: החדשות 13

בתוך כך בדיון שנערך בבית הדין האזורי בתל אביב, בית הדין לא נעתר לבקשת ההנהלה להוציא צו מניעה לעיצומים ברכבת. לדברי ועד העובדים, "בית הדין לא הוציא צווים כלשהם נגד הוועד משלא שוכנע מטיעוני הרכבת". במהלך הדיון אמרה יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי: "יום עצוב גם לעבודה המאורגנת, גם לוועדים שרוצים להגן על העובדים ומוצאים את עצמם במצבים לא נעימים".

כזכור, ביום שישי נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות כאשר שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, הודיעו שלא יוכלו לעבוד בשל מחלה. בהנהלת הרכבת הודיעו כי בשל העובדה שמדובר במחצית הפקדים בחברה, תנועת הרכבות תיעצר לחלוטין. הבוקר, הודיע השר כץ כי בכוונתו להעלות בישיבת הממשלה היום את בקשתו לכלול חקיקת חוק שיאסור על שביתות בשירותים חיוניים לציבור בהסכמים הקואליציוניים.