יו"ר ועד עובדי הרכבת: "לא הנחנו את העובדים להיעדר מעבודתם"

גילה אדרעי התייחסה להפסקת תנועת הרכבות הבוקר והדגישה כי "הנהלת החברה החליטה לעצור את הרכבות ללא סיבה. יש למצות את הדין עם מי שגרם לעצירת הרכבות ולהפסיק להסיט את האש כלפי העובדים"

זמן צפייה: 01:43

ברקע הפסקת תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ הבוקר (שישי), פרסמה גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת, הודעה לציבור הנוסעים: "ועד העובדים לא הנחה את העובדים להיעדר מהעובדה ובוודאי שלא לפגוע בתנועת הרכבות. הנהלת החברה החליטה לעצור את הרכבות בלי שום סיבה. הכל בגלל שלא היית יכולה למצוא שני עובדים מחליפים. באיזה עולם מתוקן עוצרים רכבות בגלל שני עובדים? הנהלת החברה ממשיכה באסטרטגיה שלה, להסיט את האש כלפי העובדים במקום להתמודד עם הכישלונות שלה והכל על גבם של הנוסעים - זו פשוט שערוריה. אני פונה לשר ולהנהלה למצות את הדין עם מי שגרם היום לעצירת הרכבות".

כזכור, הבוקר נרשמו שוב שיבושים בתנועת הרכבות כאשר שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, הודיעו שלא יוכלו לעבוד בשל מחלה. בהנהלת הרכבת הודיעו כי בשל העובדה שמדובר במחצית הפקדים בחברה, תנועת הרכבות תיעצר לחלוטין.

כתבות נוספות באותו נושא:

תנועת הרכבות התחדשה; ועד העובדים: "מכפישים אותנו"

תנועת הרכבות בכל הארץ הופסקה: "צעד פראי ובלתי חוקי"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190412-1939' autoplay='0' credit='' desc='יו"ר ועד עובדי הרכבת' kid='1_8pkgkuim' duration='46'']

בהנהלת הרכבת הגדירו את הודעת הפקדים "צעד ארגוני פראי ובלתי חוקי", וכי מדובר ב"נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם". עוד הוסיפו כי בשל העובדה שבכל החברה מועסקים 21 פקדים שחלקם סיימו משמרת לילה, ואחרים מסרבים להגיע לעבודתם מחוץ למשמרת הקבועה – אין אפשרות להפעיל את הרכבות.

"בשל כך, ומסיבות בטיחותיות אשר אינן מאפשרות הפעלת תנועת הרכבות עם פחות מ-4 פקדים. במשמרת, נאלצת הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, בהתאם לנהלי הבטיחות, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00", נמסר מהנהלת הרכבת, "זאת - עד להודעה חדשה".

רכבת ישראל
רכבת ישראל (ארכיון) | צילום: ללא קרדיט