למרות הסגר וההגבלות - הכבישים עמוסים כמעט כרגיל

משעות הבוקר ועד הצהריים חלה ירידה ממוצעת של 20% בלבד בשימוש באפליקציית ווייז. לשם השוואה, בימים הראשונים בסגר באפריל הירידה שנרשמה עמדה על כ-50%; אדלשטיין: קורא לכולם לפעול באחריות

זמן צפייה: 00:47

כמעט 24 שעות חלפו מאז נכנסו לתוקפן תקנות הסגר השלישי - הכבישים ברחבי הארץ עמוסים כרגיל. על פי נתוני חברת "פלאפון", היום (שני) בין השעות 6:00 עד 15:00 חלה ירידה ממוצעת של 20% בלבד בשימוש באפליקציית הניווט "וויז", לעומת אותן השעות בשבוע שעבר.

לשם השוואה, בימים הראשונים של הסגר בראשון שחל בחודש מארס, חלה ירידה של כ-50%-60%, ואילו בסגר השני שהחל בספטמבר השימוש באפליקצייה פחת בכ-30 עד 40%.

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין קרא היום לכל האזרחים "לנהוג באחריות", והוסיף: "אני סמוך ובטוח שמהסגר הזה נוכל לצאת בצורה שונה מהסגרים הקודמים. לא כולם מבינים את האחריות הזאת". השר תקף את החלטת ועדת החינוך בכנסת, שהפכה את החלטת הממשלה, ואמר על הקביעות כי הן "חסרות כל אחריות והבנה. מקווה שהם יחזרו בהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום דיון סוער: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר השלישי

נדבק שישי של המוטציה אותר בישראל; לראשונה – אדם שלא שב מחו"ל

מול השוטרים – חיסול חשבונות בכביש 6: הרוג ופצוע אנוש מירי

פקק תנועה בנתיבי איילון
פקק תנועה בנתיבי איילון | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול ב-17:00 נכנסה ישראל לסגר השלישי מאז התפרצות נגיף הקורונה. על פי תקנות הסגר, שיהיו תקפות לפחות עד 9 בינואר, אדם שיפר את הגבלת הקילומטר ייקנס ב-500 שקלים. אולם, ניתן לצאת מעבר למרחק זה לצורך קבלת טיפול רפואי או סוציאלי, להפגין, לפעילות ספורט, לצרכי עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת. כמו כן, ניתן להשתתף בהלוויה, חתונה או ברית ולהשתתף בהליך משפטי.