בשל מחסומי המשטרה: פקקי ענק בכבישים ברחבי הארץ

רוב אזרחי ישראל שבו לעבודה אחרי חג ראש השנה לפי הנחיות הסגר, ובשל המחסומים שמטרתם לאכוף את מגבלת התנועה נרשמו פקקים רבים בכמה מוקדים

זמן צפייה: 00:52

עומסי תנועה כבדים ופקקי ענק נרשמו הבוקר (שני) ברחבי הארץ, בשל מחסומי המשטרה שהוצבו במטרה לאכוף את הסגר.

היום יתכנס קבינט הקורונה, והשרים ידונו באפשרות להדק עוד יותר את הגבלות הסגר, כשעל הפרק עומדת האפשרות להגביל את מקומות העבודה הלא חיוניים במגזר הפרטי. צפויה מחלוקת בעניין בין משרד הבריאות לאוצר. שר האוצר ישראל כ"ץ צפוי להתנגד להצעה, ויציע לשלול את פיצויי הקורונה מעסקים שייתפסו פועלים בניגוד להנחיות.

פקק ליד אבו גוש בשל מחסומי המשטרה | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

פרופ' גרוטו: "יש חורים בסגר – נצטרך לחשוב אם לסגור אותם"

מפגינים: יועץ רה"מ הפר בידוד; הליכוד: הגיע לבדיקת קורונה

ממכונת ההנשמה – לחתונת בנו: מסע השיקום של חולה הקורונה הקשה

הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס אמש לסגר ולאפשרות שיוחמרו ההגבלות. "אני לא בטוח שזה הזמן להחמרות נוספות - צריך לדון בזה", הצהיר. "אפשר להדק את זה יותר. הגענו לסגר שני – זה לא צחוק. צריך לקבל החלטות רחבות, להסתכל על החברה, על הכלכלה. בתי החולים במצב קשה וכולנו במצב קשה". עוד הודה: "המחשבה על התפטרות עוברת בראש לא מעט פעמים, אבל אני נחוש".

פקקי ענק בצפון הארץ | צילום: חדשות 13

"סגר זה לא דבר פשוט", המשיך גמזו. "חיפשנו מתווה שהוא קודם כול איסור מאוד גורף ונוקשה על התקהלות ועל פנאי, אבל מצד שני כלכלה עובדת וחופש מדוד בקהילה. זה סגר נושם, זה לא המתווה של מארס. רצינו למצוא איזונים אחרים. עכשיו אפשר להדק את זה יותר. זה טוב שהממשלה מאזנת בין הבריאות לכלכלה".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: חדשות 13

בהתייחס לתוכנית הרמזור אמר הפרויקטור: "התוכנית לא הייתה טעות, הבעיה הייתה בזמן היישום שלה והגענו למצב שהתחלואה זינקה. בשלב הזה יעצתי להקפיא את תוכנית הרמזור. זאת הדרך - יצרנו שותפות של ראשי הערים, ראיתי שינוי מהותי בהליכה לבדיקות, במעורבות שלהם".

גמזו הצהיר כי נרשמה עלייה בתחלואה מאז נפתחה שנת הלימודים, והודה: "לא היינו צריכים לפתוח כיתות גבוהות". לדבריו, "במשך שלושה שבועות הכול יהיה סגור, נייצב את המצב ולאחר מכן נצטרך לדון ונקבל החלטה". בהתייחס להפגנות אמר: "ההפגנות הן ערך דמוקרטי, אבל בתקופה הזו צריך להמעיט בכך ולא להתקהל".