בשורה לתושבי הצפון: הרכבלית נפתחת לקהל הרחב • תחזית הפקקים

רכבל התחבורה הציבורית הראשון בישראל, שאמור להקל על עומסי התנועה בצירים הראשיים בעיר, יפתח מחר וינוע במורדות הכרמל. במקביל, מתוך 130 הנת"צים שתכנן לסמן משרד התחבורה בשנה שעברה - סומנו רק 20, בעקבות חוסר שיתוף פעולה של ראשי הערים

זמן צפייה: 01:33

בשורה משמחת לתושבי הצפון ולמטיילים בחיפה: החל ממחר (שני) הרכבלית תיפתח לקהל הרחב. מדובר ברכבל התחבורה הציבורית הראשון בישראל שינוע במורדות הכרמל ואמור להקל על עומסי התנועה בצירים הראשיים בעיר.

פרויקט הרכבלית מחבר בין תחנת הרכבת מרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. אורך תוואי הרכבל הוא כ-4.4 קילומטר. הרכבלית תנוע לב המפרץ, הטכניון ואוניברסיטת חיפה. עלות הנסיעה היא שישה שקלים וניתן יהיה לשלם באמצעות הרב-קו או אפליקציות התשלום.

בתוך כך, עומסי התנועה הולכים וגדלים וזה משפיע לא על רק על הנוסעים במכוניות פרטיות אלא גם על נוסעי התחבורה הציבורית. המהירות הממוצעת של האוטובוסים בישראל נמוכה בעשרה קמ"ש מתחבורה ציבורית בעולם. מה שיכול לשנות את המצב ולאפשר נסיעה מהירה יותר הוא סלילת נתיבים ייעודיים לאוטובוסים - נת"צים.

משרד התחבורה תכנן לסמן עד סוף השנה שעברה, 2021, 130 נתיבים כאלה - אלא שעד היום סומנו רק 20. בין היתר בגלל חוסר שיתוף הפעולה של ראשי העיריות שיודעים שכל נתיב כזה בא על חשבון נתיב כלי רכב פרטיים.

גם הלילה יבוצעו עבודות בכביש בין השעות 5:00-22:00, עם חסימות נתיב לסירוגין בכביש 4 בצומת שמרת, צומת הדסים, מחלף אם המושבות לדרום ובמחלף גנות ממערב לצפון. כמו כן יבוצעו עבודות במהלך הלילה בכביש 2 הבונים-מחלף זכרון יעקב, חבצלת-צומת אלכסנדר, בכביש 6 יתבצעו עבודות מחלף שורק לצפון ומחלף קריית גת לדרום, ובכביש 1 יבוצעו עבודות במחלף לוד למערב.

Gxedmf
לדיווחי הפקק היומי