השפעת המשבר באירופה על שוק הרכב הישראלי • תחזית הפקקים

המחלמה באירופה והסנקציות על רוסיה שבאו בעקבותיה פגעו בשרשרת האספקה העולמית, ובעיקר בפסי הייצור של כמה חברות גרמניות שהפסיקו את העבודות במפעליהן ברוסיה.בארץ רוב הרכבים מיובאים מהמזרח אך ההשפעה עדיין תורגש כאן בשלב מסוים

זמן צפייה: 01:39

המלחמה באוקראינה והמשבר העולמי משפיעים גם על שרשרת האספקה העולמית של הרכבים ועל ענף הרכב בארץ.  יצרני הרכב הגרמניים כבר הודיעו על סגירת מפעלים וצמצום הייצור ברוסיה, מה שצפוי להאריך גם כאן את זמני ההמתנה למכוניות מדגמים מסוימים ככל הנראה עד סוף השנה.

מבחינת מחירי המכוניות בשוק הישראלי, הצפי הוא שיורגש בעיקר צמצום בהנחות ובהמשך גם עליית מחירים. יש לזכור שכיום שוק הרכב הישראלי נשלט על ידי יצרנים מהמזרח הרחוק, אבל הם מייצרים גם באירופה שנקלעה למשבר. לכן יבואני הרכב בישראל כבר מתחילים לשמוע מהיצרנים בחו"ל על דחיות צפויות באספקת מלאים של כלי רכב.

בתוך כך, מבחינת המצב  כעת בכבישים, החל מהערב (שני) בשעה 22:00 ייחסם מחלף ענבה לכיוון מזרח בכביש 431 בשל עבודות פיתוח של רכבת ישראל. בנוסף, ייחסמו לסירוגין נתיבים בכביש 4 באזור השרון, בכביש 6 סמוך לאחוזם וכפר מנחם ובצומת צריפין בכביש 44.

מחר, בשל עבודות תשתית, צפוי עומס תנועה במחלף ראש העין, בכביש 444 לכיוון דרום. העבודות יתבצעו ברציפות במשך כל שעות היממה, מומלץ לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות.

Gxedmf
לדיווחי הפקק היומי