חסימות במהלך הלילה ועומסים כבדים בכביש 65 בבוקר • תחזית הפקקים

עבודות צפויות בכבישים 3, 4, 40, 42 ו-44, ובנוסף צפויים גם שינויים בתנועת הרכבות בשל תחלואת עובדים חיוניים להפעלתן; לפי משרד התחבורה, עד לשנת 2030 צפוי כל נוסע ברכב לאבד בכבישים יותר מ-60 דקות נוספות בממוצע ביום בגלל הגודש

זמן צפייה: 02:04

אחרי שכמעט התרגלנו לנסוע בנתיבי איילון בחופשיות – היום (שלישי) חזרו העומסים בשעות הבוקר. איריס ארז, שמגיעה לתל אביב בכל בוקר מקיבוץ בית ניר הזדחלה באיילון צפון יותר מחצי שעה. איריס עושה את זה בכל בוקר ומספרת שבשנה האחרונה המצב החריף והיא שקלה לא פעם להחליף עבודה אבל המשרות באזור מגוריה מצומצמות ונסיעה ברכבת כרגע לא על הפרק כי מצב התחלואה עוד בשיאו.

מהשוואה בין שנת 2021 לבין שנת 2019, טרום תקופת הקורונה, עולה שלא רק שמחירי הדלק עלו, אלא גם כמות הצריכה של הנהג הישראלי עלתה. התוצאה: בשנה האחרונה הנהג הישראלי הוציא פי 2 על צריכת הדלק שלו יותר מאשר ב-2019. לפי פרסום של משרד התחבורה, עד לשנת 2030 צפוי כל נוסע ברכב לאבד בכבישים יותר מ-60 דקות נוספות בממוצע ביום בגלל הגודש, וסך השעות המבוזבזות בשל הגודש בדרכים צפוי להסתכם ב-850 מיליון שעות בשנה.

פקקים בכבישים
פקקים בכבישים

הלילה צפויות עבודות בכביש 3 סמוך למבוא חורון עם חסימות לסירוגין לשני הכיוונים ובמחלף לטרון חסימות לסירוגין בסמוך לצומת, כביש 443 בצומת שילת חסימות לשני הכיוונים לסירוגין.

בכביש 4 יתקיימו עבודות סמוך למחלף כרי נעמן לשני הכיוונים עם חסימות לסירוגין צד שמאל, מחלף הדרים לדרום עם חסימת נתיב ימין, מחלף מורשה לשני הכיוונים יחסם הרמטית החל מ-00:00, בין מחלף מורשה לגהה לדרום יהיו חסימות נתיב לסירוגין,  סמוך למחלף חולות לשני הכיוונים יהיו חסימת נתיב ימין ושמאל לדרום ולצפון גשרים, סמוך למחלף אשדוד לצפון יהיו גם כן חסימות לסירוגין גשרים

בכביש 40 יתקיימו עבודות בין צומת בית אלעזרי לצומת ביל"ו עם חסימות לסירוגין בצמתים ובנתיב מעקות, בין צומת ברנר לצומת רמלה דרום יהיו חסימות נתיבים לסירוגין לשני הכיוונים ובצומת בני ראם חסימות לסירוגין בצומת.

בכביש 42 יתקיימו עבודות בצומת בית עובד חסימות לסירוגין בצומת, וסמוך לצומת בן זכאי-מעון צופיה לצפון חסימות לסירוגין. בכביש 44 יתקיימו עבודות סמוך לצומת נחשון עם חסימת צד ימין וסמוך לצומת המכתש חסימות לסירוגין בצומת.

פקקים
פקקים | צילום: רויטרס

גם מחר בבוקר צפויים עומסי תנועה כבדים בכביש 65 מצומת אילניה לכפר תבור זאת בשל חסימה שתתחיל כבר בשעה 8 בבוקר ותימשך עד 15:30, ולכן מומלץ שלא לנסוע באזור אלא בדרכים חלופיות (הגעה לכפר תבור דרך כביש 767).כמו כן צפויים עומסי תנועה בכביש 6 לדרום, בין מחלף שורק למחלף קריית גת, בין השעות 15:00-10:00 בעקבות עבודות תשתית.

מחר יהיו גם שינויים בתנועת הרכבות תיפתח לשירות תחנת בית שמש, ותנועת הרכבות בה תופעל בהתאם ללוח הזמנים הסדיר (תדירות של רכבת אחת מידי שעה). בשאר קווי הנסיעה לא יחול שינוי ואלה יופעלו בהתאם למתכונת שהופעלה בימים האחרונים, זאת בשל היקף התחלואה של אנשי הרכבת, בדגש על מקצועות חיוניים להפעלת תנועת הרכבות.

רכבות בקו דימונה-באר שבע צפון האוניברסיטה לא תופעלנה. רכבות אל/מ תחנות כרמיאל ואחיהוד תופעלנה בשעות השיא בלבד - 6:00-9:00 בבוקר, 15:00-18:00 אחה"צ.  היסעים חינמיים יופעלו מהתחנות בהן הופסקה תנועת הרכבות. רכבות בקו ראשל"צ משה דיין-ת"א-הרצליה- תופעלנה בתדירות של שתי רכבות בשעה בשעות השיא (במקום ארבע).

רכבות בקו ירושלים יצחק נבון-הרצליה - תדירות הרכבות בו תעמוד על רכבת אחת בשעה, לכל כיוון (במקום שתיים). בקו הנוסע בין בתחנות אשקלון-שדרות-נתיבות-אופקים-באר שבע תקוצרנה שעות הפעילות בקו לשעה 21:00 (בקירוב). היסעים חינמיים יופעלו בתחנות בהן לא יהיה שירות רכבתי, משעת סיום תנועת הרכבות ועד סיום שעות הפעילות בחצות.

גם אתם יכולים לקחת חלק: שלחו לנו סרטון של 30 שניות (לאורך) כשהטלפון על הסטנד ברכב וספרו לנו באיזה כביש עמדתם בפקק, כמה זמן, לאן אתם מאחרים ועל התחושות המתסכלות. את הסרטונים ניתן לשלוח בוואטסאפ: 050-4998014 ותייגו #הפקקהיומי

Gxedmf
לדיווחי הפקק היומי