תאונה קטלנית בשומרון: שלושה נהרגו, שלושה נפצעו קשה

שני פלסטינים וילד ישראלי בן 6 מצאו את מותם בתאונה בכביש 465, ילדה בת 9 נפצעה באורח אנוש ושניים נוספים נפצעו קשה • בכביש 40 נהרג גבר בן כ-50 שהתהפך עם רכבו • נקבע מותו של גבר בן 47 שהתהפך עם טרקטור בגליל

זמן צפייה: 01:53

יום קטלני בכבישים: חמישה אנשים נהרגו היום (שישי) בתאונות דרכים ברחבי הארץ, מהם שלושה בתאונת דרכים קשה בכביש 465, סמוך לצומת עופרים שבשומרון, בין רכב פלסטיני לרכב ישראלי. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לשישה פצועים בדרגות שונות, אך מותם של שלושה מהם נקבע במקום.

שניים מההרוגים בתאונה פלסטינים, ובנוסף נהרג ילד ישראלי בן 6. שלושה אנשים נוספים ממשפחתו של הילד נפצעו בתאונה באורח קשה, בהם ילדה בת כ-9 עם פגיעה רב מערכתית, שפונתה במצב אנוש תוך פעולות החייאה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, אישה בת 34 בהיריון מתקדם עם חבלת ראש, וגבר בן כ-30 עם פגיעה רב מערכתית, שהוכנס לחדר ניתוח בבלינסון והרופאים נלחמים על חייו

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על נסיעת משפחתו לחו"ל: "לא כל החלטה שלנו היא מושלמת"

מעשה סדום, סחר בבני אדם וצריכת זנות: אלה עבירות המין שבהן חשוד חוגג

אחרי 35 שנה: כתב אישום נגד שני חסידי ברלנד בגין רצח הנער ניסים שטרית

זירת התאונה בצומת עופרים
זירת התאונה בצומת עופרים | צילום: דוברות כבאות והצלה

ממצאי החקירה הראשוניים עולה כי הרכב הפלסטיני שהגיע מדרום לצפון ביצע ככל הנראה פרסה בקו הפרדה רצוף, והרכב הישראלי שהגיע מהנתיב הנגדי ונסע לכיוון מודיעין עילית התנגש בדופן של הרכב הפלסטיני. עוד עלה מהחקירה כי הפלסטינים נסעו ברכב "משטובה", שהורד לפירוק ואסור בשימוש.

לוחמי אש שהוזעקו למקום פועלים לחילוץ שניים מההרוגים, אשר לכודים בעקבות התאונה. להב ליאור אלקריף, סגן מפקד המשמרת, אמר: "התקבל דיווח על תאונת דרכים בין שני כלי רכב. עם ההגעה למקום זיהינו תאונת דרכים קשה מאוד, פצועים בדרגות פציעה שונות ולצערי אף הרוגים אשר שניים מהם לכודים בשני כלי רכב שונים. לאחר הערכת מצב ביצענו פיצול של הצוותים לצורך ביצוע פעולות חילוץ בזמן הקצר ביותר. עקב אופי הפגיעות ברכבים החילוץ מורכב ביותר וממושך".

זירת התאונה בצומת עופרים
זירת התאונה בצומת עופרים | צילום: דוברות כבאות והצלה

דורי חיים, מנהל מרחב ירקון במד"א, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות רכב ישראלי ופלסטיני. הצוותים הגדולים של מד"א וכוחות הרפואה של צה"ל שהגיעו למקום החלו מיד בבדיקות רפואית לפצועים שהיו לכודים ברכבים. 2 פצועים הפלשתינאים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רופא צבאי קבע את מותם. מהרכב השני חילצנו בסיוע כוחות הכיבוי 4 פצועים, ילד כבן 6 היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות בשטח נקבע מותו. ילדה כבת 9 שהייתה מחוסרת הכרה סבלה מפגיעה אנושה, היא הייתה ללא דופק וללא נשימה ולאחר פעולות החייאה ממושכות היא פונתה לבית חולים בלינסון כשמצבה קריטי, גבר ואישה בשנות ה 30 שנפגעו באורח קשה מאוד היו בהכרה מעורפלת, העברנו אותם לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם במצב קשה מאוד לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון".

זירת התאונה בצומת עופרים
זירת התאונה בצומת עופרים | צילום: דוברות כבאות והצלה

מוקדם יותר היום נהרג גבר בן כ-50 לאחר שהתהפך עם רכבו בכביש 40 סמוך לצומת אוהלים שבנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה בזירת האירוע, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. ממצאי החקירה הראשוניים מצביעים על כך שנהג הרכב סטה מהשול לשטח העפר, ובניסיון לחזור לכביש איבד שליטה על הרכב שהיה עמוס בכ-700 ק"ג שקי תערובת.

ד"ר רמי אברמסקי, רופא כונן במד"א, סיפר: "ראינו רכב הפוך ובסמוך אליו שכב הגבר כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה מאוד, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

זירת התאונה בנגב
זירת התאונה בנגב | צילום: צילום: ווליד גרגאוי, תיעוד מבצעי מד''א

בעראבה שבגליל נהרג היום גבר בן 47 לאחר שהתהפך עם טרקטור. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו.

חוסני דלאשה, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "הגענו למקום התאונה וראינו את הגבר שוכב מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית לאחר שהתהפך עם הטרקטור. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, הכנסנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

זירת התאונה בנגב
זירת התאונה בנגב | צילום: דוברות המשטרה