רגע לפני החג: אלו עומסי התנועה בכבישים

כמדי שנה, לקראת ארוחות החג נוצרו עומסי תנועה בכבישי הארץ. למרות החשש, ברוב הכבישים העומסים יחסית קלים ועיקר הגודש הוא בירושלים ובצפון

עומסי תנועה בכבישים

למרות החשש הרב מעומסים בכבישי הארץ לפני ארוחות החג, עומסי התנועה היו פחות חמורים מהצפוי. עיקר התנועה מורגשת בשעה זו בצפון ובאזור ירושלים. לפי אפליקציית ווייז אלו העומסים כרגע בכבישי הארץ:

בכביש 6 לכיוון צפון יש עומס מכפר גליקסון עד אליקים והנסיעה במהירות ממוצעת של 16 קמ"ש ולוקחת כשעה. בדרכים החלופיות עמוס גם, ממחלף עירון לאום אל פחם בכביש 65 למזרח המהירות הממוצעת היא 25 קמ"ש בלבד.

Sxqfht
פקקים | צילום: עיריית עפולה

במישור החוף יש עומס בכביש 2 לצפון מאביחיל לפארק תעשיות עמק חפר, במהירות ממוצעת של 37 קמ"ש. לכיוןון דרום יש עומס מאור עקיבא עד פארק תעשיות עמק חפר במהירות ממוצעת של 38 קמ"ש. בכביש 4 יש עומס מהוד השרון לרמת פנקס במהירות ממוצעת של 26 קמ"ש והנסיעה אורכת כ-28 דקות.

בנתיבי איילון יש עומס לשני הכיוונים, מרוקח ועד לה גווארדייה לכיוון דרום המהירות הממוצעת היא 15 קמ"ש. לכיוון צפון יש עומס ממקווה ישראל ועד רמת השרון במהירות ממוצעת של 28 קמ"ש.

באזור ירושלים ובעיר ישנם עומסי תנועה כבדים. ברחוב יגאל ידין בבירה המהירות הממוצעת היא 8 קמ"ש בלבד ומומלץ להימנע מהאזור. גם רחוב א-זהור עמוס מאוד וכן רחוב בר לב ובכביש 437 לכיוון מחסום חיזמה. עומסים שונים נרשמו גם בכביש 4 מאשדוד לאשקלון, בכביש 6 לדרום משדה משה לבית קמה ובין אלעד לבית נחמיה.