תאיר ראדה, עהד תמימי והבחירות: הכתבות הנצפות של השנה

חקירות נתניהו, מסיבת חשק שיצאה משליטה ועולם חילופי הזוגות בישראל: לרגל סיומה של שנת תשע"ט, סיכמנו עבורכם את 10 הכתבות הנקראות ביותר באתר חדשות 13

המדינה הודתה - נפלה טעות קריטית בחקירת רצח תאיר ראדה

מקרה הרצח של הנערה בשירותים בבית הספר בקצרין בשנת 2006 זעזע מדינה שלמה. רבים לא מאמינים שהאדם שנלכד והורשע ברצח, רומן זדורוב, אכן ביצע את המעשה, ומאז ועד היום הציבור הישראלי עוקב בשקיקה אחרי כל התפתחות בפרשה.

בינואר 2019 פורסם לראשונה בחדשות 13 כי במכון לרפואה משפטית ובפרקליטות הודו שטיפת דם של ראדה שנמצאה בתא השירותים הסמוך קוטלגה באופן שגוי ולכן לא הובאה מעולם כראיה בפני בית המשפט. הראייה החדשה הציפה מחדש את התיאוריות לפיהן זדורוב, שבשחזור לא נכנס לאותו התא, מרצה מאסר עולם על לא עוול בכפו.

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: חדשות עשר

המנצחים, המפסידים - ומי הולך לסיבוב שני? • הבחירות המקומיות

זה מרגיש כאילו עבר מאז נצח, אבל באוקטובר בשנה שעברה התקיים הסיבוב הראשון בבחירות לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, שניפקו לגולשי אתר חדשות 13 מתח ודרמה. אחוז ההצבעה עמד על 40%, כך שהמצביעים לא נהרו לקלפיות, אך הם בהחלט נהרו לכתבה באתר חדשות 13 שסיכמה את תוצאות הסיבוב הראשון.

כזכור, עינת קליש רותם הביסה את ראש העיר הוותיק יונה יהב בחיפה, חולדאי שמר על כסאו בתל אביב, וירושלים הלכה לסיבוב שני מותח בין משה ליאון לעופר ברקוביץ', שהסתיים כזכור בניצחונו של הראשון.

עינת קליש רותם ויונה יהב
עינת קליש רותם ויונה יהב | צילום: חדשות עשר

זו הייתה מסיבת חשק מטורפת, אבל אז הכול יצא משליטה

הסיפור שהתרחש בארגנטינה בנובמבר בשנה שעברה ושודר בתוכנית "הצינור", שיגע את הרשת, וגם את גולשי אתר חדשות 13. אחד הגברים במסיבת מין שבה השתתפה קבוצת גברים נשואים החליט לצלם. לרוע מזלו, הסרטון הגיע לאחת הנשים, שהפיצה אותו, הפכה אותו לאחד הסרטונים הנצפים בדרום אמריקה ולגל של בקשות גירושים של הנשים מבעליהן הבוגדניים.

מסיבת חשק בארגנטינה | צילום: חדשות 13

ישראל בחרה: אלו 120 הח"כים שירכיבו את הכנסת ה-22

עם תום סבב ב' של הבחירות הסוערות לכנסת ה-22, פורסמה רשימת חברי הכנסת המלאה שישרתו את המדינה בשנים הקרובות, או לפחות בחודשים הקרובים. כנסת ישראל נאלצה להיפרד בין היתר ממאי גולן (הליכוד) ומעידן רול (כחול לבן), אך צירפה לשורותיה חברי כנסת חדשים כמו אלכס קושניר (ישראל ביתנו) ויאיר גולן (המחנה בדמוקרטי).

בחירות 2019
בחירות 2019 | צילום: פייסבוק

עבריין מורשע שנמלט מצרפת נחשף בגמר "מאסטר שף"

אדי אביטן, בעלה של ונסה זוכת תוכנית הריאלטי, שהגיע לעודד את בת זוגו באירוע הגמר, נחשב לאחד המוחות מאחורי "עוקץ המאה" באירופה. אביטן, שחי בישראל, נשפט למאסר ממושך בצרפת, שלא בפניו. הכתבה עניינה לא רק את הישראלים, אלא גם את הצרפתים, שנדהמו לגלות את אביטן על המרקע בישראל.

אדי אביטן, בעלה של ונסה וידל
אדי אביטן, בעלה של ונסה וידל | צילום: חדשות 13

בחשאיות מרבית: יחידת הריגול המסווגת של צה"ל שלא נופלת מהמוסד

בכתבה ששודרה בנובמבר ב"שישי עם אילה חסון", חשף אור הלר, עד כמה שניתן, את יחידה 504 של אגף המודיעין. יחידת הריגול הסודית, שקיבלה צל"ש על פעילותה, עוסקת בריגול ובגיוס סוכנים במדינות אויב.

לוחם ביחידה 504 במהלך תרגיל
לוחם ביחידה 504 במהלך תרגיל | צילום: חדשות 13

"הזדעזענו מהמכות": המציאות המצמררת של עליזה, שנרצחה ע"י בעלה

תחקיר "המקור" של ישראל רוזנר מחודש דצמבר חשף את מציאות חייה של עליזה שפק והאלימות לצד בעלה איציק, שרצח אותה כחודשיים קודם לכן. הקלטות של האלימות המילולית הקשה שנקט איציק שפק נגד עליזה, עדויותיהן של בנותיהן המשותפות ומסמכים שנחשפו ומעידים על אוזלת יד לכאורה מצד הרשויות, זעזעו מדינה שלמה.

עליזה ויצחק שפק
עליזה ויצחק שפק | צילום: חדשות עשר

המיליונר הישראלי התגייס להגנת עהד תמימי - ואיבד את מפעל חייו

סיפורה של עהד תמימי, הנערה הפלסטינית שהכתה חייל שנכנס לביתה בנבי סאלח שבגדה המערבית, עורר את זעמם של ישראלים רבים. כתבת "המגזין" ששודרה בחדשות 13 באוקטובר בשנה שעברה גוללה את סיפורו של גור מינצר, שהיה מנכ"ל חברת CARE והביע תמיכה בנערה הפלסטינית. התמיכה גררה תגובות זועמות, שהביאו את מינצר להתפטר.

גור מינצר
גור מינצר | צילום: חדשות 13

עולם חדש ומסעיר: מה באמת קורה במסיבות חילופי הזוגות בישראל?

כ-300 אלף זוגות ישראלים חיים במערכת יחסים פתוחה. בינואר השנה שודרה ב"שישי" עם איילה חסון כתבה שבה נחשף עולמם הסודי של הישראלים שמאסו במונוגמיה, ונשבעים שאורח החיים האלטרנטיבי שינה את חייהם לטובה.

מסיבות חילופי זוגות
מסיבות חילופי זוגות | צילום: החדשות 13

נתניהו בוחן אפשרות לבקש חנינה - בתמורה לעזיבת הזירה הפוליטית

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להשיג בבחירות האחרונות את הרוב הדרוש כדי להקים קואליציה המבוססת על גוש הימין, שתעניק לו חסינות מפני העמדה לדין. רביב דרוקר פרסם ב"שישי" עם איילה חסון כי נתניהו בדק עוד בחודשים שלפני הבחירות את האפשרות לקבל חנינה בתמורה לפרישה, בדומה לפרשת קו 300. מטעמו של ראש הממשלה הכחישו את הדברים.

עתידו הפוליטי והמשפטי עדיין לוט בערפל, אך אין ספק שהציבור הישראלי עוקב בדריכות אחרי כל התפתחות, בנוגע למצבו של האיש ששבר את שיאו של דוד בן גוריון כראש הממשלה בעל תקופת הכהונה הכי ארוכה.

ביבי ומנדלבליט
ביבי ומנדלבליט | צילום: צילום מסך