דיירי הבניין שבו הוצפה המעלית: "בכיבוי לא ענו במשך 40 דקות"

השכנים בבניין שבו נהרגו גבר ואישה בהצפה זועמים על התנהלות העירייה והרשויות, וטוענים שלא קיבלו מענה משעות הבוקר. יו"ר ארגון עובדי הכבאות: "הייתה הערכת מצב שגויה של מפקד מחוז דן"

זמן צפייה: 04:08

דיירי הבניין שבו נתקעו היום (שבת) במעלית שני צעירים שטבעו למוות, זועמים על העירייה והרשויות, וטוענים שמשמעות הבוקר התריעו על סכנות ההצפה, אך לא קיבלו מענה. "במשך 40 דקות התקשרנו לכיבוי, למשטרה, אף אחד לא ענה", סיפר אחד הדיירים בבניין ברחוב נדב בשכונת התקווה בתל אביב.

"כל הניקוזים של העירייה היו מוצפים והכול גלש לתוך הבניין - הכול רשלנות של העירייה, שלא לוקחת אחריות ולא עושה שום דבר למען תושבי דרום תל אביב", טענה אילנית, דיירת נוספת בבניין שבו הוצפה המעלית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרגדיה בדרום ת"א: גבר ואישה נלכדו במעלית שהוצפה וטבעו למוות

81 מ"מ גשם במרכז תוך שעות: כבישים נחסמו, בתים הוצפו

חשד לרצח ברמלה: בן 16 נורה למוות

אילנית, דיירת נוספת בבניין שבו הוצפה המעלית
אילנית, דיירת נוספת בבניין שבו הוצפה המעלית | צילום: חדשות 13

יו"ר ארגון עובדי הכבאות, אבי אנקורי, גם יצא במתקפה חריפה נגד ההתנהלות באירוע. לטענתו, "הייתה הערכת מצב שגויה של מפקד מחוז דן - לא העריכו נכון את היום הזה, היה מחסור בכח האדם, גייסו באיחור כוחות לאחר אירוע חילוץ של נכה, המשל"ט קרס, לקח הרבה זמן עד שהכוחות הגיעו לזירה".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Benjamin Netanyahu נתניהו (@b.netanyahu) on

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לטרגדיה: "אני מזועזע ממותם הטרגי של שני תושבי תל אביב שנהרגו באסון במעלית. שוחחתי עם שר הבט"פ, שר התחבורה, מ"מ המפכ"ל ונציב כבאות והצלה כדי לברר כיצד קרה הדבר ואיך ניתן למנוע אסונות כאלה בעתיד".

Whatsapp Image 2020 01 04 At 1
כוחות כבאות והצלה פועלים לחילוץ שניים שלנכדו במעלית בעקבות הצפה | צילום: מעיין מלכה דוברת מחוז דן

כאמור, מוקדם יותר היום טבעו למוות גבר בשנות ה-30 לחייו ואישה לאחר שנלכדו במעלית במהלך ההצפות כתוצאה מהגשם הכבד באזור המרכז. הגבר חולץ ראשון ופונה לבית החולים תל השומר במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. האישה חולצה מאוחר יותר ופונתה לבית החולים איכילוב במצב אנוש, שם קבע הצוות הרפואי את מותה. גבר נוסף כבן 50 טופל במקום כשהוא סובל מהיפותרמיה קשה.

הגבר והאישה ירדו לחניון הרכבים, לאחר שהתקבלה הודעה בקבומת הוואטסאפ של דיירי הבניין על ידי אחד השכנים, שהמליץ להזיז את הרכבים בשל ההצפה. השניים ירדו במעלית שהוצפה מהמים שהגיעו מהחניון, וכאמור טבעו למוות.

Whatsapp Image 2020 01 04 At 1
כוחות כבאות והצלה פועלים לחילוץ שניים שלנכדו במעלית בעקבות הצפה | צילום: מעיין מלכה דוברת מחוז דן

רונן מכטייב, מפקד מחוז דן כיבוי והצלה שהגיע לזירה, אמר לחדשות 13: "מדובר באירוע מורכב ביותר, מגל של גשם נוצרה הצפה בחניון התת קרקעי. תנאים מאוד קשים. נערכנו מבעוד מועד. יש צוללנים מיומנים שצללו בתנאים מאוד קשים, פתחו את פיר המעלית ומשו משם את הלכוד תוך כדי שחייה העבירו אותו למד"א. בבדיקה ראשונית שעשינו מדובר בזוג שרצה להגיע לרכבו. כתוצאה משטף המים ומקצר חשמלי גרם למעלית להינעל ולדלתות לא להיפתח".

ממטרים כבדים מאוד ירדו היום ברחבי הארץ, גרמו להצפות, נזקים, פגיעה בגוף ולסגירת כבישים ורחובות רבים. בתל אביב, שם הוצפו רחובות רבים, ירדו 81 מ"מ של גשם - כאשר כמות זו מהווה כ-60% מהכמות החודשית הממוצעת של חודש ינואר כולו. באזור ת"א ירדו במשך כשעתיים כ-74 מ״מ גשם, מתוכן כ- 50 מ״מ בחצי שעה, מה שגרם להצפות כבישים, אסון המעלית, הצפת אצטדיון בלומפילד ועוד. במקביל, שלג ירק הבוקר ונערם על הקרקע בכל הרי הגליל והגולן שמעל 900 מטר - לראשונה בחורף הזה.