"14 איקסים בזירה": הקלטת הפרמדיק שהגיע ראשון לזירת האסון

עומרי גורגי דיווח למוקד על האירוע רב הנפגעים בהר מירון. בהקלטה המטלטלת הוא סופר את הקורבנות עם הגעתו. בריאיון לחדשות 13 אמר: "אחד המתפללים צעק לי - 'יש 20 הרוגים בחלק אחר'"

זמן צפייה: 06:44

בהקלטה שפורסמה היום (שבת) בחדשות 13, נשמע עומרי גורגה, הפרמדיק הראשון שהגיע לזירת האסון, מדווח פרטים ראשוניים על שהתרחש. מספר הגופות הלך ועלה וההבנה תוך כדי התבררה - מדובר באירוע רב נפגעים שבין הקורבנות ילדים ומבוגרים כאחד.

גורגה סיפר על הרגעים הראשונים בזירה: "פילסתי את דרכי בהמון, נאבקתי כדי להגיע לאזור מבודד. תחילה ראיתי החייאה בילד בן 12 ואז שהבטתי סביבי, מכל עבר ראיתי רק החייאות על אנשים. ילדים ומבוגרים שהיו ללא דופק ונשימה אבל גם ללא סימני פגיעה או דם עליהם. לא הובן באותו זמן שמדובר בפיגוע שכזה, אירוע מעיכה של ילדים ומבוגרים שנמחצו למוות".

אוחנה לאחר האסון: "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה"

המהנדס שבנה תוכנית להר מירון: "האתר מסוכן מכל בחינה אפשרית"

חקירת האסון במירון: "שרים לחצו להכניס מספר רב של משתתפים"

עומרי גורגה
עומרי גורגה

לדברי גורגה, מימדי האסון התבררו לאחר כמה דקות: "אחד המתפללים צעק לי שיש 20 הרוגים בחלק אחר. הבנתי שמדובר באירוע רב נפגעים שנמצא בתחילתו. פרצתי בקשר וביקשתי סיוע של כוחות נוספים. 15 שנים אני עובד במד"א, בחיים לא ראיתי תמונות קשות כאלה".

על הקשיים שעלו בתוך הזירה הסבוכה, הרחיב גורגה ואמר: "הצלחנו להגיע לכל פצוע ופצוע אבל זו הייתה משימה כנגד כל הסיכויים לאור מה שהתרחש בזירה ואיך שהיא נראתה. כמעט כל מתפלל שנספה באירוע הזה הגיע אליי, כמעט את כולם כיסיתי. נגזרה עלינו החלטה גורלית של רגע -  במי לטפל קודם, מי בר הצלה מהאנשים שבשטח".