בתים מעץ, תשתיות מאולתרות וגישה סבוכה: הליקויים שהובילו לטרגדיה ב"אדמה"

בעקבות השריפה שהובילה למותה של ליבי בת ה-3 ופציעתם של שני הוריה, פרטים חדשים מחקירת המשטרה מעלם כי ביישוב שבגליל המערבי ישנם מספר ליקויים מהותיים, בהם היעדר תשתיות מים וחשמל מוסדרות, בתים הבנויים מעץ והיעדר של הכרה ביישוב על ידי מועצה אזורית

זמן צפייה: 04:36

פרטים חדשים מחקירת המשטרה על הטרגדיה ביישוב אדמה נחשפו הערב (שני). על פי החקירה, ביישוב שבגליל המערבי ישנם מספר ליקויים מהותיים, כמו למשל העובדה שהתשתיות המרכזיות, חשמל ומים, הן מאולתרות לחלוטין. כמו, ביישוב 30 בתים, שכמעט כולם בנויים מעץ ונמצאים בתוך סבך גדול של יער והגישה למקום קשה.

בנוסף לכך, אף מועצה מקומית אינה מכירה ביישוב ובעקבות כך, נפתחה חקירת משטרה בנושא. בכבאות והצלה מזהירים מסכנת שריפה מיידית במקום, שכן העובדה שמדובר בבתים עשויים עץ וגגות מקש בתקופת אוויר יבש מסכנים באופן מידי את התושבים.

Whatsapp Image 2022 04 18 At 0
הבית שנשרף בכפר אדמה | צילום: כבאות והצלה צפון

כזכור, בצהריים הותר לפרסום כי ליבי קליך פילוסוף היא הילדה בת ה-3 שנספתה באסון בגליל המערבי לאחר שהצימר שבו שהתה המשפחה עלה באש. אמה ליטל נפגעה באורח קשה והיא מאושפזת בבית החולים רמב"ם בחיפה. האב תומר מאושפז במצב בינוני במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בהמשך לכך, הבעלים של הבית בו נספתה בת ה-3 זומן לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

ליטל קליך פילוסוף שריפה אסון צימר יישוב אדמה
ליבי שנספתה באסון לצד משפחתה | צילום: פייסבוק

לפי החשד, הילד השני של ההורים, אלון בן ה-6, שיחק בגפרורים בצימר שעשוי מעץ וקש ביישוב אדמה שנחשב לכפר אקולוגי. ההורים ליטל ותומר אימצו את ליבי ואלון, שניהם ילדים על הרצף האוטיסטי.