אסון הכדור הפורח: מסתמן כי התאונה נגרמה מטעות אנוש של ההרוג

מחקירה ראשונית של האירוע שבו נהרג יוגב כהן עולה כי התאונה נגרמה כתוצאה מכך שלא פעל לפי הנהלים, כשנשאר להחזיק את הכדור מעבר לזמן המותר. בממצאים לא עלה חשד לרשלנות

יוגב כהן, ההרוג בתאונת הכדור הפורח

בחדשות 13 דווח הערב (שלישי) כי מחקירה ראשונית של אסון הכדור הפורח, שהוביל למותו של מפעיל הכדור, יוגב כהן, עולה כי התאונה נגרמה בשל טעות אנוש מצידו.

לרוב, בשל משקלם הכבד של הכדורים הפורחים צריך לעגן אותם לחפץ כבד כמו רכב, אך במקרים מסוימים כשיש רוחות חזקות או מכשולים, מבקשים מ-3 אנשי צוות קרקע להישען עם המרפקים על הסל והטייס אמור לספור לאחור ולהורות על ניתוק המגע עם הכדור. מפרטיה הראשונים של החקירה, עולה כי שאר עובדי הצוות ניתקו מגע עם הכדור הפורח בזמן אך יוגב נשאר תלוי ונשען על הידיות המיוחדות.

כדור פורח עמק יזרעאל
הכדור הפורח לפני התקרית

יוגב לא הסתבך בחבלים אלא, ככל הנראה, פשוט נשאר להחזיק את הכדור כשהמהירות התפתחה באופן מהיר מאוד, תוך שניות, ואז קיבל את ההחלטה לא לקפוץ. כמו כן, נשאלת השאלה כיצד התנהל הטייס ואיך פעל כשהבין שהאירוע הפך למסוכן.

עם זאת, עד כה, המשטרה איננה סבורה כי יש חשד לרשלנות מצד הטייס ואנשי הצוות הנוספים, והחקירה תתמקד בעיקר בשאלה מדוע יוגב לא ניתק את עצמו מהכדור הפורח בזמן הנכון. כמו כן, גופתו של ההרוג נשלחה למכון לרפואה משפטית שם ינסו להבין מהממצאים פרטים נוספים לגבי ההתרחשות.

יוגב כהן, שנהרג בתאונה, הוא תושב קיבוץ יזרעאל והיה בן 29 במותו. מהמועצה האזורית גלבוע נמסר כי "זהו יום עצוב וקשה. תושבי המועצה ועובדיה מחבקים ומחזקים את משפחת כהן ואת כל קיבוץ יזרעאל, בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה".